۲۰ هزار تن آسفالت برای بهسازی معابر سطح شهر ساری در سال ۱۴۰۲ استفاده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، حمزه معصومی معاون حمل‌ونقل و امور زیر بنایی شهردار ساری گفت: ۲۰ هزار تن آسفالت سال گذشته در راستای بهسازی معابر و خیابان‌های سطح شهر ساری استفاده ‌شده است.

وی افزود: در سال ۹۵ حدود ۱۵ درصد به مساحت شهر ساری الحاق شد که ۸۰ درصد معابر آن بدون زیرساخت مناسب بوده است.

معصومی گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات و تورم تحمیل‌شده به ساخت‌وساز عمرانی در مناطق الحاقی شد که این امر سبب شد تا در هسته مرکزی فرسودگی شتاب بیشتری پیدا کند.

معاون حمل‌ونقل و امور زیر بنایی شهردار ساری ، به نرخ تورم اشاره و‌ میزان اعتبار عمرانی در سال ۱۴۰۲ را حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ این رقم با ۵۰ درصد افزایش به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است که رشدی اعتباری ۹۲ درصد در هدایت آب‌های سطحی ، ۵۰۰ درصد در لکه‌گیری آسفالت، ۱۸۰ درصد در آسفالت خیابان‌ها جداول و معابر، ۱۰۰ درصدی در پیاده‌روسازی و توسعه روشنایی با باز تنظیم توزیع اعتبارات برنامه‌ریزی و مصوب شد.

این مسئول به پروژه‌های ابن شهرآشوب و انبار توشه اشاره کرد و‌ افزود: این پروژه‌ها با پیوست سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

وی هزینه ساخت فاز( مرحله) ۳ پروژه ابن شهرآشوب را ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: اعتبار این پروژه از یک منبع درآمدی مستقل تأمین شد.

معصومی بیان کرد: مغازه‌های همکف پروژه انبار توشه آماده واگذاری است.

معاون حمل‌ونقل و امور زیر بنایی شهردار ساری همچنین به نیروگاه زباله‌سوز در ساری اشاره کرد و گفت: ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی در سال ۱۴۰۲ برای این پروژه جذب‌شده که شاید در استان مازندران جذب همچنین اعتباری کم‌نظیر باشد.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۹۸ درصد اعلام کرد و افزود: تلاش می‌شود این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

معصومی به بهره‌برداری فاز ( مرحله) نخست پروژه سیدالشهدای خدمت (پل تا پل) پس از سال‌ها توقف اشاره و افزود: بخشی از مشکلات مردم در مسیر رفع شده است.

این مسئول با اشاره به افتتاح فاز نخست پارک جنگلی شهید نوبخت (سکوتپه)، گفت: در این پروژه(طرح) نشان دادیم هرچند مختصر و اندک، اما اگر بخواهیم و موردحمایت مسئولان شهرستانی و استانی قرار بگیریم، می‌توانیم توان عملیاتی خودمان را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه، ۲۸ هزار تن مصالح سال گذشته برای زیرسازی معابر و ۲۰ هزار تن آسفالت انجام شد، افزود: به‌رغم اینکه در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه مجوز برداشت از رودخانه تجن و سایر منابع زمینی را به دلیل بی‌توجهی و کارشکنی برخی ادارات شهرستان ساری نداشتیم، ۲۰ هزار تن آسفالت تولید کردیم که ۱۵۰ هزار مترمربع از معابر شهر آسفالت شد.

معصومی گفت : بر اساس میانگین و استانداردهای فنی، سالانه یک‌میلیون مترمربع آسفالت نیاز داریم.

وی افزود: خیابان قارن و فرهنگ که نماد تاریخی شهر ساری محسوب می‌شوند از آسفالت مطلوب نباید بی‌بهره باشند، انتظار می‌رود، با تعامل و همکاری شورای اسلامی شهر به این مهم توجه ویژه شود.

معاون حمل‌ونقل و امور زیر بنایی شهردار ساری اظهار کرد: آسفالت مناسب خیابان‌ها و معابر اصلی شهر از خواسته‌های به‌حق شهروندان است که تلاش می‌کنیم این امر را در راستای تکمیل سیستم‌های اصلی هدایت آب‌های سطحی و پروژه‌های احداث کانال زیرسطحی مصلی، خیابان فرهنگ و خیابان قارن در سال ۱۴۰۳ محقق کنیم.

انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده