تولید انرژی خالص نیروگاه شهیدسلیمی نکا در ۴ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲.۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عموی  شرکت مدیریت تولید برق نکا  ، عبدالرضا محمودی  سرپرست شرکت ­مدیریت ­تولیدبرق ­شهرستان نکا با اعلام این خبر افزود: حدود ۳  میلیون و  ۶۹۰  هزار ­­مگاوات­ ساعت انرژی خالص در واحدهای بخار و بلوک سیکل ­ترکیبی تولید در ۴ ماه  ۱۴۰۴ تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۲.۵ درصد افزایش یافت.

وی  با بیان اینکه،  حدود ۷۱  درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخار و بیش از ۲۹  درصد در بلوک سیکل­ ترکیبی در ۴ ماه گذشته  بدست آمد، گفت: در این مدت حدود ۴۱ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه محقق شد.

محمودی ادامه داد: در راستای بازتوانی و ارتقاء آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی در ایام پیک مصرف تابستان، در فصل تعمیرات سال گذشته از مهر ماه تا اوایل خرداد امسال علاوه بر اجرای ۱۴ برنامه تعمیراتی در همه واحدها، چندین پروژه رفع محدودیت و افزایش توان تولید شامل: تعویض لوله­ های بویلر و کندانسور واحدهای ۲  و ۳ بخار نیز انجام شد که در نتیجه، پایداری واحدها بطور محسوسی بهبود یافت و در تیرماه امسال که همه واحدها پس از انجام تعمیرات در مدار تولید قرار داشتند حدود یک میلیون و ۱۳۰ هزار مگاوات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه نکا تولید شد.

این مسئول ، در پایان به رشد فزاینده مصرف برق کشور با آغاز فصل تابستان اشاره کرد و افزود: با توجه به فرایند سخت تولید برق در نیروگاه­ ها، انتظار ما از مشترکان و مردم فهیم این است که با عمل به توصیه ­های کارشناسان در زمینه مدیریت مصرف از قبیل: استفاده از چراغ­ های هوشمند سنسوردار(چشمی) در پارکینگ ­ها و راهروها، خاموش کردن لامپ ­های اضافه و غیرضرور، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات پیک مصرف، تنظیم کولرهای آبی روی دور کند و دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و بالاتر، به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا تابستان گرم امسال را با کمترین مشکل در تولید و بهره ­مندی همه هموطنان عزیز در اقصی نقاط کشور از نعمت برق سپری کنیم.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده