محفل روایتگری بانوان ایثارگر دیار علویان مازندران، در حسینیه وداع موزه دفاع مقدس و مقاومت مازندران برگزار شد

 

.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی حفظ آثاار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مقاومت مازندران
سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت مازندران ۲ مهر به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محفل روایتگری بانوان ایثارگر دیار علویان که در حسینیه وداع موزه دفاع مقدس و مقاومت مازندران برگزار شد، با تأکید بر نقش زنان در دفاع مقدس، این ایام را یادآور بزرگترین حماسه تاریخی کشور دانست و بیان کرد: که زنان ایرانی در این دوران پر افتخار، از خط مقدم تا پشت جبهه، نقشی بی‌بدیل ایفا کردند.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس، این دوران را بزرگترین حماسه تاریخی کشور توصیف کرد و افزود: وقتی زورگویان و ستمگران عالم و نظام سلطه دیدند انقلاب بزرگ امام راحل با توطئه‌های کوچک قابل شکست نیست و با قوت مسیر خود را ادامه می‌دهد، تصمیم گرفتند صدام را به جان این ملت بیندازند. دنیا پشت این جانی قرار گرفت و به کشور ما تهاجم کردند. در آن زمان، انقلاب تازه به ثمر نشسته بود، ارتش قوام لازم را نداشت و ساختارهایش ترمیم نشده بود و سپاه تازه شکل گرفته بود.

سرهنگ سلامی ادامه داد: آن‌ها با این تصورات فکر می‌کردند می‌توانند انقلاب را بشکنند و به این امید که چند روزه به تهران برسند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از بین ببرند، در سال ۱۳۵۹ به کشور ما تاختند. اما ملت بزرگ، هوشیار و همیشه در صحنه ایران، تحت فرمان امام خمینی، به جبهه‌ها شتافتند. رزمندگان ما به عشق امام به جبهه رفتند، شاید سازمانی نداشتند، اما با همان سلاح‌های موجود، در برابر دشمن ایستادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت مازندران، جبهه را یک دانشگاه دانست و اضافه کرد: فرق جنگ ما با سایر جنگ‌ها این بود که ما برای اسلام می‌جنگیدیم. رزمنده‌ای که به جبهه می‌آمد، اول ساختن خودش، کسب تقوا، معنویت، اخلاق، شجاعت و ایثار در دستور کارش بود. او خود را در جایگاه سرباز امام زمان و مجاهد فی سبیل‌الله می‌دید و آنگاه بود که قدرت واقعی را پیدا می‌کرد. هر یک نفرشان حریف ده نفر بود.

وی با بیان اینکه جبهه‌های نبرد مملو از جوانانی بود که در کنار ارتش و سپاه می‌جنگیدند، گفت : جبهه ما به دانشگاهی تبدیل شد که انسان‌های مقرب درگاه الهی می‌ساخت. رزمندگان ما لحظه‌شماری می‌کردند برای شب‌های عملیات و در فضای نورانی جبهه با هم عهد و پیمان می‌بستند که در روز قیامت، دست دوستانشان را بگیرند. سربازان دشمن برای شیطان می‌جنگیدند، اما جبهه ما جبهه عشق، آرمان و عقیده مقدس بود.

سرهنگ سلامی به نقش بی‌بدیل زنان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ملت بزرگ ایران، زن و مرد، در برابر دشمن ایستادند و در هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل نظام سلطه ایستادگی کردند. مجد و عظمت و اقتدار امروز نظام اسلامی مرهون همان مجاهدت‌های بزرگی است که در سال‌های دفاع مقدس اتفاق افتاد.

این مسئول با تأکید بر اینکه، زنان در این دوران افتخارات بزرگی آفریدند گفت: از یک طرف فرزندان و شوهرانشان را به جبهه اعزام می‌کردند و مسئولیت سنگین تربیت فرزندان و مدیریت خانواده در غیاب همسرانشان را بر عهده داشتند. از طرف دیگر، در همه مسئولیت‌های اجتماعی و فعالیت‌های پشتیبانی جنگ نیز زبانزد بودند، بیش از ۵۰ درصد بار دوران دفاع مقدس روی دوش مردم بود و هر محله‌ای تبدیل به ستاد پشتیبانی جنگ شده بود، در اورژانس‌های جبهه می‌دیدیم که خواهران ما تلاش و زحمت می‌کشند. حتی تعدادی از این خواهران جانباز و آزاده شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت مازندران در پایان سخنان خود بر لزوم مستندسازی نقش زنان تأکید کرد و بیان کرد: باید نقش زنان را مستندسازی کنیم؛ چرا که نقش آنها در شکل‌گیری انقلاب و دوران دفاع مقدس کمتر از مردان نبود. این استان غیور، دیار علویان و رزمندگانش، همیشه زبانزد بوده و باید امروز نیز در نشر ارزش‌های آن دوران پیشتاز باشد.

سرهنگ سلامی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در کنگره اخیر، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک جمله فرمودند «مازندران شیعه متولد شد» و صحبت‌های ایشان باید بار‌ها و بار‌ها کار، تبیین و نشر شود. این استان مردم ولایتمدار و انقلابی دارد و بسیج جامعه زنان در ایجاد اتحاد مقدس در جامعه زنان، به ویژه در حوادث اخیر، پیشتاز و محوریت داشته است.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده