به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت : مرگ و مير ناشي از حوادث کار در استان ۵ ماه امسال ۴۲ نفر بود که (۴۱ مرد و بقه زن )بودند و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش یافت.
وی با بیان اینکه، از این موارد ۳۰ نفر متاهل و بقیه مجرد بودند ،افزود : بر اساس آمارهای موجود در ۵ ماه امسال سقوط از بلندی با ۲۸ فوتی رتبه اول مرگهای ناشی از حوادث كار را به خود اختصاص داد و برق گرفتگی با ۱۷ ، جسم سخت با ۷ ، سایر موارد نیز با ۴ نفر فوتی در رتبه هاي بعدی مرگ بر اثر حوادث كار قرار دارند.
مرداد ماه بیشترین فوتی
عباسی گفت : در ۵ ماه امسال بيشترين مرگهای ناشی از حوادث كار با ۱۶ مورد در مرداد ماه و كمترين آن با ۴ مورد در فروردین ماه ثبت شده است .
شرستان آمل بیشترین فوتی
این مقام اجرایی استان اظهار کرد : طی اين مدت شهرستانهای آمل با ۹ ، ساری با ۶ و بابل با ۵ به ترتیب بیشترین و شهرستانهای نکا ، سوادکوه ، محموداباد و کلاردشت هر کدام با یک فوتی كمترين موارد مرگ بر اثر حوادث كار را داشتند.
سنین ۵۱ تا ۶۰ سال بیشترین فوتی
مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک سن متوفیان گفت : بیشترین سن مربوط به افراد ۵۱ تا ۶۰ سال با ۱۰ فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با ۲ فوتی کمترین آمار در این ۵ ماه گزارش شده است.
کاهش ۱۲ درصدی مصدومین حادثه کار
وی افزود : بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان در ۵ ماه امسال ۳۱۶ مرد و بقیه زن ) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش یافت .
عضو شورای قضایی استان ارزش نهادن به جان انسان ها ، داشتن برنامه ايمنی در كار ، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستای كاهش حوادث ناشی از كار دانست.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده
























Saturday, 27 June , 2026