۲۰ تیم تخصصی به‌منظور آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی فصل پاییز توان خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از پایگاه اطلاع‌رسانی‌هلال‌احمر مازندران،  غلامعلی فخاری اشرفی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران ، در حاشیه برگزاری این رزمایش  اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل پاییز و احتمال وقوع حوادث ناشی از تغییرات جوی شامل:  سیلاب، رانش زمین و حوادث جاده‌ای، اجرای چنین رزمایش‌هایی ضروری است تا میزان آمادگی نیروهای امدادی استان به‌طور دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: در این رزمایش  تجهیزات، امکانات و توان عملیاتی تیم‌ها مورد بررسی قرار گرفت و نقاط قوت و ضعف احتمالی شناسایی شد تا پیش از وقوع حوادث، نسبت به رفع نواقص اقدام شود‌ این رزمایش تنها یک نمایش نبود بلکه آزمونی واقعی برای سنجش توان نیروهای عملیاتی به‌شمار می‌رفت.

فخاری  تاکید کرد:  مهم ترین هدف  این ارزیابی‌ها اطمینان از ارائه خدمات مؤثر، سریع و ایمن به مردم و مهمانان مازندران  در صورت بروز بحران‌های جوی است و نتایج این تمرین‌ها نقش مهمی در مدیریت بهتر شرایط و کاهش خسارات احتمالی خواهد داشت.

در پایان این مانور( رزمایش)، از همکاری روسای شعب، معاونت امداد و نجات، امدادگران و داوطلبان استان و تیم اطلاع رسانی  که در اجرای رزمایش مشارکت فعال داشتند قدردانی شد.


پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده