سید اسماعیل عبدالهی یکی از فرماندهان و پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس ، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، درباره دوران خدمت خود در ۸ سال دفاع مقدس و قبل از آن خاطر نشان کرد: سال ۱۳۵۶ وارد ارتش شدم با درجه گروهبانی در هوانیروز اصفهان اما در سال ۱۳۵۹ با آغاز جنگ تحمیلی ، داوطلبانه به جبهه رفتم و در سال ۱۳۶۰ به شیراز رفتم و در دوره آموزشی تانک شرکت کردم و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز فرمانده تانک بودم تا اینکه با درجه سروانی بازنشسته شدم .
وی درباره بهترین خاطرات خود نیز بیان کرد: بهترین خاطره من سال ۱۳۵۹ بود که این افتخار نصیبم شد تا با حضرت آقا ( رهبر معظم انقلاب ) همسنگر شدم و نیز با دکتر چمران در منطقه اهواز و بعد از آن پیروزی در عملیات کربلای ۵ , کربلای ۷ درمنطقه حاج عمران عملیات مسلم بن عقیل در سومار آزاد سازی کردستان از دست حزب کومله و دمکرات و بدترین خاطرات من نیز خاطرات از دست دادن همسنگران و همرزمان در هشت سال دفاع مقدس بوده است.
این پیشکسوت دفاع مقدس اظهار کر: در سال ۱۳۳۸ متولد شدم و درسال ۱۳۵۹ ازدواج کردم و چهار فرزند دخترم در زمان جنگ بدنیا آمدند و پسرم در سال ۱۳۷۷ به دنیا آمد .
وی درباره نحوه آشنتایی با همسرشان نیز خاطرنشان کرد : همسرم کربلایی خانم مریم آهنگری از اقوام بنده می باشند و اهل روستای عقه خیل از بخش چهاردانگه شهرستان ساری هستیم .
یاد آور می شود : این دیدار و گفت و گو به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پس از دیدار فرماندهان نیروهای مسلح و پیشکسوتان دفاع مقدس با آیت الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران انجام شد.

پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده
























Saturday, 27 June , 2026