به مناسبت  گرامیداشت هفته دفاع مقدس  با یکی از پیشکسوتان  و ایثارگران دفاع مقدس  گفت و گو کردیم.

سید اسماعیل عبدالهی یکی از فرماندهان و پیشکسوتان  ۸ سال دفاع مقدس ، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، درباره  دوران خدمت خود در  ۸ سال دفاع مقدس و قبل از آن  خاطر نشان کرد:  سال ۱۳۵۶ وارد ارتش شدم با درجه گروهبانی در هوانیروز اصفهان اما  در سال ۱۳۵۹ با آغاز جنگ تحمیلی ،  داوطلبانه  به جبهه رفتم  و در سال  ۱۳۶۰ به شیراز رفتم و در دوره آموزشی تانک شرکت کردم و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز  فرمانده تانک بودم تا اینکه  با درجه سروانی بازنشسته شدم .

وی درباره  بهترین خاطرات خود نیز بیان کرد: بهترین خاطره من سال ۱۳۵۹ بود که   این افتخار نصیبم شد تا با حضرت آقا ( رهبر معظم انقلاب‌ ) همسنگر شدم  و نیز  با دکتر چمران در منطقه اهواز و بعد از آن پیروزی در عملیات کربلای ۵ , کربلای  ۷ درمنطقه حاج عمران عملیات مسلم بن عقیل در سومار آزاد سازی کردستان از دست حزب کومله و دمکرات و بدترین خاطرات من نیز  خاطرات از دست دادن همسنگران و هم‌رزمان در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

این پیشکسوت دفاع مقدس اظهار کر:  در سال ۱۳۳۸ متولد شدم  و درسال ۱۳۵۹ ازدواج کردم  و  چهار فرزند دخترم در زمان جنگ بدنیا آمدند و  پسرم  در سال ۱۳۷۷ به دنیا آمد .

وی درباره نحوه آشنتایی با همسرشان نیز خاطرنشان کرد : همسرم کربلایی خانم مریم آهنگری از اقوام بنده می باشند و اهل  روستای عقه خیل از بخش  چهاردانگه  شهرستان ساری  هستیم .

یاد آور می شود : این دیدار و گفت و گو به مناسبت گرامیداشت  هفته دفاع مقدس و پس از دیدار  فرماندهان نیروهای مسلح و پیشکسوتان دفاع مقدس با آیت الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران  انجام شد.


پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده