به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیز دلری مازندران_ ساری علی باقری جامخانه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ساری در دیدار با پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد: ۲ هزار و ۱۷۹ هکتار از زمین های ملی ۶ ماه نخست امسال در مازندران _ ساری خلع ید و از متصرفان پس گرفته شد.
در دیدار، پوریانی رئیس کل دادگستری استان مازندران که با حضور عالیشاه سوادکوهی دادستان مرکز استان، سرهنگ ذکریایی فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، فرمانده یگان حفاظت اداره کل و نماینده پلیس امنیت اقتصادی استان مستقر در منابع طبیعی استان، صورت گرفت، با قدردانی از تلاش ها و حمایت های دستگاه قضا، رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و شهرستان ها، گفت: لطف خدا و با کمک و همکاری دستگاه قضا و حمایت های دادستان محترم در ۶ ماه نخست امسال توانستیم ۲ هزار و ۱۷۹ هکتار از اراضی ملی را در راستای اجرای احکام قضایی خلع ید و رفع تصرف کنیم.
وی با اعلام این که ۴۱ راس دواب(اسب و قاطر)که در امر حمل چوب آلات قاچاق به کارگیری می شدند با هماهنگی های صورت گرفته توسط دستگاه قضا به پارک حیات وحش میانکاله منتقل و رها شدند،افزود: همچنین در راستای تشدید اقدامات حفاظتی و جلوگیری از قاچاق چوب توسط قاچاقچیان با سابقه و دارای اسامی مستعار که مجهز به سلاح بودند با سرعت عمل بالا و طی اقدام عملیاتی و امینتی، دستگیر شدند.
سرهنگ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز در این نشست با اشاره به پیام قدردانی معاون وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به ریاست کل دادگستری، دادستان مرکز استان و مجموعه دستگاه قضا، پلیس امنیت اقتصادی و فرماندهی انتظامی استان،بیان کرد: اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ساری در امر حفاظت در سطح کشور نمونه است و جا دارد به همین خاطر از زحمات و تلاش های این مجموعه قدردانی کرد.
وی با اشاره به اقدامات دادگستری مازندران در مبارزه با قاچاق چوب، با اهدای لوحی از عالیشاه دادستان مرکز استان نیز قدردانی کرد.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده
























Saturday, 27 June , 2026