آئین رونمایی از تابلو فرهنگ سازی احترام به حقوق شهروندی ناشنوایان، نابینایان و افراد دارای معلولیت در ساری برگزار  شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی  بهزیستی مازندران ، با حضور حسن حسن نتاج صلحدار نماینده مردم شریف شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی، رقیه رحمانی سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران، فرزانه قنبرزاده معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار ساری، معاونین، روسا و کارکنان بهزیستی استان، عبدالرضا قلندری رییس هیات ورزشی ناشنوایان و کم‌شنوایان استان، مرتضی خوش بین، رئیس انجمن ناشنوایان استان، پرگر مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و اعضای انجمن ناشنوایان مازندران و جمعی از جامعه معلولین استان مازندران، آیین رونمایی از تابلو فرهنگ سازی احترام به حقوق شهروندی ناشنوایان، نابینایان و افراد دارای معلولیت شنبه ۵ مهر ۱۴۰۴ در ساری برگزار شد.

رقیه رحمانی سرپرست اداره کل بهزیستی  مازندران در حاشیه این برنامه، گفت: بیش از ۹ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شنوایی، تحت حمایت بهزیستی مازندران و از خدمات این اداره کل بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه، در یک سال اخیر بیش از ۲۱ هزار نوزاد و شیرخوار در ۲۸ مرکز تحت نظارت بهزیستی استان غربالگری شنوایی شدند، افزود: برای ۵۵ نوزاد و شیرخوار مداخلات انجام شد که برای ۲۳ نفر سمعک تجویز و تهیه و برای ۳۲ نفر دیگر نیز اقدامات تخصصی لازم انجام شد.

رحمانی رونمایی از این تابلو را نمادی از حرکت به سمت ایجاد جامعه‌ای برابر برای تمامی شهروندان دانست و تأکید کرد: هدف ما این است که محیط شهری برای همه افراد، از جمله افراد دارای انواع معلولیت، قابل دسترس و مناسب باشد و این اقدام بخشی از مسئولیت اجتماعی بهزیستی محسوب می‌شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران، تقویت حس احترام، همدلی، همبستگی اجتماعی و تسهیل تردد برای همه اقشار جامعه را از دیگر اهداف اینگونه اقدامات برشمرد و بیان کرد: امیدواریم این حرکت کوچک، آغازی برای تغییرات بزرگ در سطح شهرها و کشور به منظور ایجاد شهری عادلانه و دوستدار تمامی اعضای جامعه باشد.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده