اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ساحل  مازندران به پایان  رسید.  

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از پایگاه اطلاع رسانی‌هلال‌احمر مازندران،  غلامعلی فخاری اشرفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه،  امسال نجاتگران و ناجیان غریق موفق شدند ۵۵۵ نفر را از خطر غرق شدن در آب های ساحلی این استان نجات دهند گفت: در قالب  این طرح  در مجموع به ۸ هزار و ۸۶۱ نفر خدمات امدادی و درمان سرپایی ارائه شد.

وی با اعلام اینکه در اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ۴۷۰ کیلومتر نوار ساحلی استان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در این مناطق مستقر شدند گفت:بیش از هزار و ۵۰۰  نفر نجاتگر و امدادگر و ناجی غریق در اجرای این طرح ملی مشارکت فعال داشتند.

فخاری با بیان اینکه ، در راستای اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در نواز ساحلی مازندران؛ ۳ پایگاه ثابت دریایی، ۴۲ پست سیار ساحلی با گشت زنی روزانه ۱۶۹ نفر امدادگر و نجاتگر و هزار و ۲۷۲ ناجی غریق مشارکت داشتند گفت: بکارگیری روزانه ۶ دستگاه آمبولانس ، ۵ فروند جت اسکی،۷ فروند قایق، ۱۱ دستگاه خودروی پشتیبانی و ۳۴ دستگاه موتورسیکلت تنها بخشی از تدارک هلال احمرمازندران برای اجرای  این طرح  بوده است.

این مسئول  با تاکید بر اینکه،  تابستان امسال تمامی توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور پیشگیری و کاهش غریق در ساحل متمرکز شده بود  اظهار کرد؛ ارائه خدمات امدادی به بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ نفر و انتقال ۶۵ مصدوم انجام شد.


پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده