به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شهرداری ساری، سیدحسن احمدی شهردار ساری در نشستی صمیمی با اهالی مسجد باقرزادگان در خیابان معلم، که روز گذشته پس از اقامه نماز مغرب که با حضور پرویز شعبانی ، حسین وریجی، علی عاشقان اعضای شورای اسلامی شهر و معاونان شهردار و شهردار منطقه یک برگزار شد، به تشریح وضعیت فعلی شهر و چالشهای پیشرو پرداخت و ضمن اشاره به تلاشهای مستمر شهرداران گذشته برای آبادانی ساری، بر لزوم همکاری مردم با مسئولان برای رفع مشکلات تأکید کرد.
وی افزود: شهرداران زیادی از پس از انقلاب تاکنون برای پیشرفت و آبادانی ساری تلاش کردهاند که از همه آنها قدردانی میکنم. با این حال، مشکلات فراوانی در شهر وجود دارد که حل آنها نیازمند زمان و همکاری مستمر مردم است.
احمدی گفت: مشارکت مردمی در کنار مسئولان به عنوان سرمایه اجتماعی میتواند موجب پیشرفت و حل مشکلات شود. بدهیهای مالی شهرداری شامل ۸۴۰ میلیارد تومان بدهی به تأمین اجتماعی، مسائلی هستند که از گذشته به ارث رسیده و اکنون مدیریت آنها نیازمند برنامهریزی دقیق و زمان است.
وی به موضوع مدیریت زباله در شهر اشاره کرد و گفت: برای بهبود خدمات جمعآوری زباله، برنامهریزیهایی صورت گرفته است. در حال حاضر با ۷ تا ۸ ماشین زبالهها را جمعآوری میکنیم، اما هدف این است که از تاریخ ۱ دی ماه، تعداد ماشینهای جمعآوری زباله به ۳۰ دستگاه سالم افزایش یابد.
شهردار ساری افزود: این کار از طریق واگذاری به بخش خصوصی و حل مسائل بروکراسی اداری امکانپذیر خواهد بود تا خدمات به شهروندان بهتر و سریعتر ارائه شود.
وی در ادامه به مشکلات نقدینگی شهرداری اشاره کرد و توضیح داد: درآمد شهرداری مطابق با قوانین و آییننامههای مشخص است و به همین دلیل سرعت انجام پروژهها و خدمات رسانی زمان بر است.
احمدی همچنین از دریافت ۵۲۲ میلیارد تومان منابع مالی برای اجرای پروژههای عمرانی و خدمات شهری خبر داد و گفت: ما توانستیم از منابع مختلف ۳۶۰ میلیارد تومان را به صورت “کارت برات” تأمین کنیم که این منابع به عمران و خدمات شهری اختصاص خواهد یافت.
این مسئول به برخی از پروژههای در دست اقدام اشاره کرد و گفت: با همکاری اعضای شورا، توانستیم مصوبهای برای احداث پارک محلهای در خیابان معلم دریافت کنیم که مساحت آن حدود ۳ تا ۴ هزار متر مربع است. هدف ما این است که این پارک را تا قبل از عید به بهرهبرداری برسانیم
وی با اشاره به طرح ترافیک از شروع مطالعات طرحهای جدید خبر داد و گفت: مطالعات ترافیکی انجام شده و منتظر مصوبات هستیم. یکی از شاخصهای این طرح، یکطرفه کردن برخی معابر برای کاهش ترافیک است.
احمدی به دیدار خود با سفیر چین اشاره و اظهار کرد: ما قصد داریم ظرفیتهای ساری را به طرف چینی معرفی کرده و از ظرفیتهای علمی آنها برای هوشمندسازی شهری و جذب سرمایهگذاری استفاده کنیم.
شهردار ساری همچنین به مشکلات سد معبر در برخی نقاط این منطقه شهری اشاره کرد و از شهروندان خواست که با همکاری شهرداری این معضل را حل کنند.
وی ضمن تأکید بر لزوم زمان و تلاش مشترک مردم و مسئولان برای رفع مشکلات، از همگان خواست که در پیشبرد پروژههای شهری و توسعه ساری مشارکت فعال داشته باشند.
در پایان نیز اهالی اینمنطقه مشکلات و مطالبات خود را با شهردار ساری بهصورت مستقیم مطرح کردند.

پابان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده
























Saturday, 27 June , 2026