حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در سفری به شهرستان سیمرغ به همراه کشوری نماینده مردم در مجلس، استادیان مدیرکل نوسازی مدارس مازندران و جمعی از مسئولان محلی، از چند مدرسه این شهرستان بازدید کرد و روند ساخت و تجهیز آنها را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عنومی آموزش و پرورش مازندان،، در جریان این بازدیدها، وضعیت برخی مدارس قدیمی سیمرغ که سال‌هاست پذیرای دانش‌آموزان منطقه هستند، مورد توجه قرار گرفت. مدرسه شهدای نجارکلا که در سال ۱۳۱۴ ساخته شده و امروز با زیربنای ۲۵۰ متر مربع و ۱۰ کلاس همچنان فعال است، از جمله مدارسی بود که نیازمند نوسازی و بهسازی عنوان شد.

َ همچنین مدرسه سه‌کلاسه مالک‌اشتر در روستای برج‌خیل که عملیات ساخت آن از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و با مشارکت خیرین منطقه، سازمان نوسازی و نهاد ریاست‌جمهوری پیش می‌رود، مورد بررسی قرار گرفت تا روند تکمیل آن تسریع شود. در کنار این‌ها، مدرسه تقوا در سیدمحله که در سال ۱۳۴۳ احداث شده و با وجود مساحت  ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربعی خود تنها ۶ کلاس فعال دارد، طبق تصمیمات اتخاذشده تخریب و به طور کامل بازسازی خواهد شد.

خان‌محمدی در این سفر بر اهمیت همراهی خیرین در کنار دولت تأکید کرد و گفت: مشارکت اجتماعی می‌تواند روند توسعه زیرساخت‌های آموزشی را شتاب بخشد.

در پایان برنامه نیز او به همراه جمعی از مسئولان با حضور در منزل همسر شهید سرلشگر خلبان احمد کشوری، یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشت و از جایگاه خانواده‌های شهدا به‌عنوان سرمایه‌های معنوی کشور یاد کرد.


پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده