کاروان راهیان نور و کاروان زیارت ولایت و صاحب ولایت همانی است که حضرت معصومه (س) راه‌اندازی کرده ، این انقلاب اسلامی یک گام و یک اثر از این حوزه مبارک و از این مرقد مبارک است 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران  در خطبه‌ اول از نماز جمعه این هفته مصلی ساری، با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه (س) و حدیث معروفی که از ایشان روایت شده و از سخنان پیامبر اسلام (ص) است، اظهار کرد: هر کسی با محبت پیغمبر و اهل بیتش از دنیا برود، شهید از دنیا رفته و با شهدا خواهد بود.

وی در ادامه با بیان فضائل حضرت معصومه (س) و اشاره به حسب و نسب ایشان، افزود: نسب حضرت معصومه (س) بسیار درخشان است، در زیارت‌نامه آن حضرت این‌گونه به ایشان سلام می‌دهیم؛ السلام علیک یا بنت رسول الله، السلام علیک یا بنت امیرالمؤمنین، السلام علیک یا بنت ولی الله، السلام علیک یا اخت ولی الله، السلام علیک یا عمة ولی الله، السلام علیک یا بنت موسی بن جعفر. نسبی بهتر از این نداریم؛ هم دختر، خواهر و هم عمه امام هستند.

آیت‌الله محمدی لائینی درباره حسب (کرامت و شرافت) حضرت معصومه (س) یادآور شد: این بانوی بزرگوار از نظر علم و معرفت در سطح بالایی بودند. در موردی کسانی آمدند منزل امام هفتم (ع) و مسائلی را می‌خواستند سوال کنند؛ امام منزل نبودند، حضرت معصومه (س) که کودکی بوده، سوالات آنها را پاسخ دادند، بعداً این‌ها امام را ملاقات کردند و امام هفتم (ع) فرمودند که اگر منم بودم از من سوال می‌کردید، جواب منم همین بود، بعد در رابطه با دخترش همان جمله‌ای که پیغمبر (ص) در رابطه با حضرت زهرا (س) فرمودند؛ گفتند: پدرش فدایش.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حضرت معصومه (س) از نظر کرامت، شرافت و تقوا جایگاهی بسیار بالا دارد، عنوان کرد: در میان فرزندان امام هفتم (ع) بعد از امام هشتم (ع) هیچ کسی به پایه حضرت معصومه (س) نمی‌رسد، از نظر مقام و موقعیت معنوی، حجاب و عفاف و تقوا در اوج بوده است.

خطیب جمعه ساری تأکید کرد: حسب و نسب تا حدودی ملاک است و سادات به خاطر همین نسب فرزند پیغمبر بودن مورد احترام هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش به نقش حضرت معصومه (س) در تاریخ تشیع پرداخت و گفت: حضرت معصومه (س) اولین کسی است که کاروان راهیان نور یا کاروان زیارت، زیارت ولایت برای تجلیل و تعظیم مقام ولایت از مدینه به همراه جمعی برای زیارت امام رضا (ع) راه اندازی کردند، کاروان راهیان نور و کاروان زیارت ولایت و صاحب ولایت همانی است که حضرت معصومه (س) راه‌اندازی کرده است.

این مسئول ادامه داد: محبت برادر و خواهری بخشی از انگیزه حضرت بود، اما بالاتر و مهم‌تر از آن نشان دادن جایگاه ولایت و ارزش ولایت بوده است. بنابراین پایه‌گذار کاروان راهیان نور و کاروان زیارت، حضرت معصومه (س) بوده است.

وی یادآور شد: امام زمان (عج) هم بزرگترین پایگاه تعلیم و تربیت و مدرسه خودش را که حوزه‌های علمیه و سربازخانه امام زمان است، کنار مرقد عمه بزرگوارش حضرت معصومه (س) قرار داده و برگزار کرده است. امروز حوزه علمیه قم بزرگترین حوزه عالم تشیع است، افتخار ما این است که هم مرقد این بانوی بزرگوار و هم حوزه‌ای که در کنارش تشکیل شده، برکات و آثار وجودی و مادی و معنوی آن‌ها امروز عالم گیر است.

آیت‌الله محمدی لائینی تاکید کرد: این انقلاب اسلامی یک گام و یک اثر از این حوزه مبارک و از این مرقد مبارک است که وجود نازنین امام راحل (ره)، دانش آموخته این حوزه و مجاور این حرم و بارگاه شریف است.

وی با اشاره به غربت شهادت حضرت معصومه (س) و دیگر امامزادگان، برای مظلومیت امام حسین (ع) ابراز ناراحتی و تأکید کرد: سفارش خدا و همه اولیا این است که حسب و نسب در درجه دوم است، در اول تقوا است؛ هر که باتقواتر، پیش خدا گرامی‌تر.

آیت الله محمدی لائینی  ضمن قرائت آیاتی از قرآن کریم، از خداوند خواست تا روح این بانوی بزرگوار از همگان راضی باشد و زیارت مرقد مطهرش و شفاعتش شامل حال همه شود.

“مکانیزم ماشه” آزمونی برای شناخت بدعهدی غرب / ملت ایران هرگز تسلیم فشارها نخواهد شد

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه فعال شدن مکانیسم ماشه بیشتر یک جنگ روانی است و نشان می‌دهد که غربی‌ها پایبند به عهد و قول‌های خود نیستند، گفت: ملت ایران هیچ‌گاه تسلیم مستکبران نخواهد شد.

وی افزود:  تمام پلیدی‌ها و نادرستی‌ها در یک اتاق قرار داده شده و کلید آن دروغ است، از این رو پرهیز از دروغ با توجه به اینکه عامل و زمینه همه فسادها و آلودگی‌هاست، ضرورت دارد.

آیت الله محمدی لائینی  با تبریک آغاز روز و هفته نیروی انتظامی، نیز  افزود: باید شکرگزار امنیت موجود و قدردان حافظان آن باشیم، نیروی انتظامی در مازندران با مشکلات مضاعفی مواجه و از طرفی آمارها و جمعیت بالایی دارد اما این عزیزان جانانه برای حفظ امنیت فداکاری می‌کنند.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، فراجا در مازندران ۱۰ شهید در راه وظیفه تقدیم کرده است.

خطیب جمعه ساری ضمن تشکر از برپایی میز خدمت توسط فراجا و دامپزشکی، به مناسبت روز روستا و عشایر، پیشنهاد داد: برای رشد و رونق روستاها باید مدیریت روستا مستقل شود و یا اگر مدیریت شهر و روستا یکی است، اصل و فرع جابه‌جا شود و روستا اصل باشد تا با آبادانی روستاها، آسیب‌های شهرنشینی، مهاجرت‌ها و حاشیه‌نشینی‌ها کاهش یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه، به حرکت نادرست و ظالمانه رژیم صهیونیستی در قبال ناوگان کمک‌های انسانی به مردم مظلوم غزه که از سوی دلسوزان مردمی با ده‌ها کشتی عازم منطقه شده بودند، اشاره و با ابراز تأسف از بازداشت فعالان و ناکامی این حرکت‌های مردمی، رفتار این رژیم و همچنین انفعال دولت‌های جهانی در قبال رنج مردم غزه را محکوم کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در خصوص موضوع مکانیسم ماشه نیز اظهار کرد: این موضوع بیشتر یک جنگ روانی است و نشان می‌دهد که غربی‌ها پایبند به عهد و قول‌های خود نیستند.

این مسئول گفت: این شرایط فرصتی است تا ماهیت بدعهدی غرب شناخته شود، امید از کمک آن‌ها برکنده شود و با تقویت داخل، فعال‌سازی ظرفیت‌های داخلی و توجه بیشتر به همسایگان و شرق، در فکر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشیم، نه رفع آن‌ها، و این رویکرد را در چارچوب اقتصاد مقاومتی دنبال کنیم.

وی هدف آن‌ها از مکانیسم ماشه را تلاش برای تسلیم کردن ایران دانست، اما با تأکید بر شعار “هیهات منا الذله”، اعلام و بیان کرد: ملت ایران هیچ‌گاه تسلیم مستکبران نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تصویب CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام، آن را مورد نقد قرار داد و بیان کرد: هدف غربی‌ها از این مصوبات و قرار دادن سپاه پاسداران، حزب‌الله، انصارالله و حشدالشعبی در لیست تروریسم، بازداشتن ایران از حمایت این گروه‌ها است.

امام جمعه ساری با اعلام اینکه تعریف غربی‌ها از تروریسم با ما فرق دارد، مجدداً تأکید کرد: حزب‌الله، انصارالله، حشدالشعبی و ده‌ها گروه‌های خودجوش مردمی جبهه مقاومت، فرزندان روح‌الله و انقلاب اسلامی هستند و ما هیچ‌گاه دست از حمایت آن‌ها برنخواهیم داشت.


پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده