نیروگاه زباله‌سوز ساری به‌زودی وارد فاز آزمایشی خواهد شد و تلاش‌ها برای بهره‌برداری از آن تا پایان سال ۱۴۰۴ ادامه دارد.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، سیدحسن‌احمدی شهردار ساری، در دیدار با آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران گزارشی از اقدامات شهرداری در حوزه مدیریت پسماند ارائه کرد بر تلاش‌های مستمر برای رفع معضل زباله در شهر تأکید کرد و از نزدیک شدن به بهره‌برداری از نیروگاه زباله‌سوز خبر داد.

وی اعلام کرد: نیروگاه زباله‌سوز ساری در حال حاضر در مرحله پایانی ساخت و راه‌اندازی است و پیش‌بینی می‌شود که فاز آزمایشی آن تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

شهردار ساری گفت: این نیروگاه می‌تواند به‌عنوان یک راهکار مؤثر در کاهش حجم زباله‌ها و تبدیل آن‌ها به انرژی، نقش بسزایی در حل بحران پسماند و ارتقای کیفیت محیط‌زیست ایفا کند.

احمدی از تلاش‌های شبانه‌روزی شهرداری ساری برای جمع‌آوری زباله‌ها و رفع معضل پسماند در این شهر خبر داد و با اشاره به مشکلاتی چون کمبود ماشین‌آلات در روند جمع‌آوری زباله‌ها، تاکید کرد که با وجود این چالش‌ها، شهرداری در تلاش است تا وضعیت پسماند را بهبود بخشد.

شهردار ساری افزود: با واگذاری مدیریت پسماند به بخش خصوصی تا پایان آذرماه، انتظار داریم که این مشکل به طور کامل حل شود.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده