مدارس فرسوده مازندران باید به تدریج  تخلیه و  نو سازی شوند. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، در نشست  شورای آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه، فریدون کلبادی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، با اشاره به چالش‌های زیرساختی مدارس، بر لزوم اقدام فوری برای ایمن‌سازی محیط‌های آموزشی تأکید کرد و گفت: «مدارس فرسوده باید به‌تدریج تخلیه شوند؛ نباید جان دانش‌آموزان را در معرض خطر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه، کیفیت‌بخشی به آموزش باید دغدغه اصلی باشد، اظهار  کرد: «نباید دانش‌آموزان قربانی تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی شوند. توسعه رشته‌ها بدون فراهم بودن امکانات، نگران‌کننده و آسیب‌زا است.

کلبادی‌نژاد  کمبود نیروی انسانی، فرسودگی فضاهای آموزشی، و نبود تعادل میان مدرسه، دانش‌آموز و اولیا را از مهم‌ترین مشکلات موجود برشمرد و گفت: حل این مسائل نیازمند مطالعه‌ تخصصی و همکاری بین‌نهادی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، همچنین خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت‌هایی نظیر مولدسازی، مشارکت خیرین، و بهره‌برداری گردشگری و تجاری از فضاهای آموزشی بلااستفاده شد و تأکید کرد: جانمایی درست مدارس و بومی‌سازی نیروی انسانی باید با نگاه بلندمدت دنبال شود.
پایان پیام/
سکینه  رضائیان سمسکنده