مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل با کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی و نیروهای داوطلب مردمی، موفق شدند آتش در مرتع «ملارکوه» بخش لاریجان شهرستان آمل را خاموش کنند.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری؛ علی باقری جامخانه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری با اعلام این خبر که از حدود ۱۰ صبح روز سه شنبه ۱۵ مهرماه چند نقطه از مرتع «ملارکوه» در بخش لاریجان طعمه حریق شد. گفت؛ بلافاصله پس از وصول گزارش حریق، مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل به محل حریق اعزام و نسبت به کنترل و مهار آتش اقدام کردند.

وی افزود؛ باتوجه به صعب العبور بودن منطقه و پوشش علوفه و گون در سطح مرتع و وزش باد و درگیر بودن ۵ نقطه از مرتع با حریق، در نهایت حدوداً ساعت ۲۳ شب گذشته با تلاش مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی آمل و سرجنگلبانی لاریجان و همکاری عوامل بخشداری لاریجان، شهرداری رینه و گزنک، محیط زیست، هلال احمر و شوراها و دهیاران روستاهای منطقه و جوامع محلی، حریق بطور کامل خاموش شد.

باقری جامخانه ضمن بیان این مطلب که یک اکیپ از مأمورین اداره منابع طبیعی شهرستان آمل با هماهنگی اداره کل بمنظور پیشگیری و جلوگیری از شعله ور شدن آتش زیر خاکستر، در حال حاضر نیز در منطقه مستقر هستند، اظهار کرد؛ عامل حریق نیز انسانی گزارش شد که عمدی و یا سهوی بودن آن توسط کارشناسان در حال بررسی است.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده