به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیتالله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار مدیر کل بیمه سلامت استان،با قدردانی از خدمات گسترده این سازمان، با بیان اینکه، خدمات بیمه سلامت یکی از حسنات تحسینبرانگیز نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: اطلاعرسانی گسترده و مستمر این خدمات، به ویژه در روستاها، از طریق نهادهایی مانند شوراها و دهیاریها ضرورت دارد تا مردم از جزئیات پوششها، مانند درمان نازایی و داروهای گرانقیمت بیماریهای خاص، مطلع شوند.
وی با اشاره به اینکه ، سلامت و امنیت سرآمد همه نعمتها و خدمت در این حوزهها خدمت بزرگی است، از متناسب نبودن تعرفههای پزشکی با تورم انتقاد کرد.
نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین هشدار داد که عادت به زیرمیزی با افزایش تعرفهها نیز از بین نمیرود و در نهایت حیثیت جامعه پزشکان، که مظهر “یا حی” خداوند هستند، زیر سؤال میرود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز نگرانی از مهاجرت پزشکان و پرستاران نخبه به دلیل مشکلات و قوانین بیخود و آزاردهنده داخلی، گفت: دشمنان نیز برای “نخبهدزدی” از ایران تلاش میکنند.
این مسئول از بیمه سلامت خواست تا در حوزه خود قوانین و مقررات را بازخوانی و اصلاح کند.
آیتالله محمدی لائینی با تأکید بر اهمیت پیشگیری، بیان کرد: بیمه سلامت روی پیشگیری و غربالگری اگر هزینه و توجه کند، به مراتب بهتر از این است که آنهایی که حالا مشکلدار شوند بعد کمکشان کند.
نماینده ولی فقیه در مازندران انجام غربالگریهایی نظیر سرطان سینه را که در صورت تشخیص زودهنگام به سادگی قابل پیشگیری است، بسیار ضروری دانست.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار امیدواری کرد : در دوره ریاست جمهوری یک پزشک (با اشاره به ریاست جمهوری پزشکیان)، بخش سلامت بهتر دیده شود و جهشی را تجربه کند تا در ارزیابی کارنامهها بتوان از این موفقیت افتخار کرد.
این مسئول بر لزوم کار جدی در حوزه جمعیت، تشویق به ازدواج و فرزندآوری، و درمان زوجهای نابارور تأکید کرد و یادآور شد ، ۱۴ هزار زوج نابارور در مازندران داریم .
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده
























Saturday, 27 June , 2026