آئین اختتامیه  همایش ملی توسعه سواد سنجش  در مازندران  به میزبانی  شهرستان بهشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، سید علی حسینی، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با تأکید بر نقش بنیادین این نهاد در تربیت نسل آینده گفت: آموزش و پرورش امانت‌دار سرمایه‌های انسانی کشور است و باید با تکیه بر ارزش‌های اسلامی، زمینه پرورش نسلی مؤمن، خلاق و کارآمد را فراهم سازد.

وی با اشاره به اهمیت تربیت متوازن و کیفی در مدارس افزود: رسالت دستگاه تعلیم و تربیت، حرکت به سوی آموزش مهارت‌محور است تا دانش‌آموزان بتوانند در آینده، نقش‌آفرین و مؤثر در جامعه باشند.

حسینی همچنین بر لزوم ایجاد فضای آرام، شاد و انگیزه‌بخش در مدارس تأکید کرد و گفت:  سنجش آگاهانه، طراحی آزمون‌های هدفمند و نظارت دقیق بر عملکرد مدارس، از عوامل کلیدی ارتقای کیفیت یادگیری و کاهش اضطراب دانش‌آموزان است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه با بیان اینکه،  مدارس باید به کانون‌های خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی تبدیل شوند، اظهار کرد: هدف ما ساختن مدارسی است که در آن، استعدادهای دانش‌آموزان شکوفا و مهارت‌های مورد نیاز جامعه امروز تقویت شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری این همایش‌ها، فرصتی برای تبادل تجربه میان فرهنگیان و آشنایی با تحولات آموزشی روز فراهم می‌کند تا مدرسه به زیستگاهی آرام، امیدبخش و سازنده برای نسل آینده تبدیل شود.

فریدون کلبادی‌نژاد مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران  نیز در این همایش ، بر صداقت و امانت‌داری در نظام آموزشی مازندران تأکید کرد.

وی  بر ضرورت نهادینه‌سازی صداقت و امانت‌داری در میان مدیران و معلمان تأکید کرد و آن را از ارکان اصلی پیشرفت آموزشی دانست.

کلبادی‌نژاد گفت: در اجرای برنامه‌های آموزشی، باید درست‌کرداری، عدالت و وجدان کاری محور تصمیم‌ها باشد.

وی با اشاره به اهمیت فرآیند سنجش و برگزاری امتحانات افزود: امانت‌داری و دقت در این بخش، تضمین‌کننده عدالت آموزشی است.

کلبادی نژاد  اجرای دقیق طرح «سفر یادگیری» و امتحانات هماهنگ پایه نهم را گامی در جهت ارتقای کیفیت آموزش و فرصت‌های برابر یادگیری دانست.

در پایان آئین اختتامیه این همایش ، از تقویم آموزشی اجرایی دبیرستان‌های دوره اول متوسطه سراسر کشور رونمایی شد.

همچنین در تقویم آموزشی جدید، تمامی طرح‌ها و برنامه‌های دوره اول متوسطه از ابتدای مهرماه تا پایان سال تحصیلی به‌صورت منسجم و زمان‌بندی‌شده تدوین و مشخص شده است.

هدف از تدوین این تقویم، ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه‌های آموزشی، ارتقای کیفیت فعالیت‌های یاددهی و یادگیری و انسجام‌بخشی به فرآیندهای آموزشی مدارس در سراسر کشور عنوان شده است.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده