به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ ، از روابط عمومی استانداری مازندران، مهدی یونسی رستمی استاندار مازندران اظهارکرد: سومین کشتی از مجوز ۳۰ هزار تنی واردات گندم کیفی، با وزن نزدیک به ۴ هزارتن در بندر امیرآباد پهلو گرفته و برنامه ریزی لازم جهت عملیات تخلیه و انتقال آن به سیلوی دولتی نکا و ورود به چرخه مصرف استان صورت گرفته است،
این روند با دقت، سرعت و هماهنگی کامل دستگاههای اجرایی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه، طی هفتههای اخیر هماهنگی میان دستگاههای اجرای مرتبط در خصوص واردات کالای اساسی افزایش یافته افزود: با ورود این محموله، مجموع گندم کیفی خارجی واردشده به مازندران به ۱۵ هزار تن رسیده است و این روند نقش مهمی در تثبیت تأمین گندم و همچنین افزایش کیفیت آرد استان دارد.
مقام عالی دولت در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، از همکاری و همراهی شرکت بازرگانی دولتی ایران بهعنوان مرجع تأمین راهبردی گندم کشور و همچنین اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران قدردانی کرد و گفت: هماهنگی مجموعه بازرگانی دولتی ایران با دستگاههای استانی زمینهای فراهم کرده تا بدون وقفه روند ورود و انتقال محمولهها دنبال شود و ذخایر استان در شرایط اطمینانبخش قرار گیرد.
استاندار مازندران با تأکید بر اینکه ورود محمولههای بعدی نیز بر اساس برنامه در روزهای آینده ادامه خواهد یافت ، اطهار کرد: تقویت امنیت غذایی و پایدارسازی زنجیره تأمین، از سیاستهای اصلی استان است و ما با جدیت این مسیر را تا جذب محمولههای بیشتری از گندم کیفی و افزایش سطح ذخایر راهبردی استان ادامه خواهیم داد.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده
























Saturday, 27 June , 2026