به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ ، از روابط عمومی بهزیستی مازندران ، رقیه رحمانی، سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران در نشست شورای اداری بهزیستی استان با تاکید بر ارزش و جایگاه خانواده بزرگ بهزیستی، این سازمان را مجموعهای تاثیرگذار و خدمتگذار به جامعه هدف دانست و گفت: بهزیستی خانوادهای بزرگ و ارزشمند است و باید به خود ببالیم که در این مجموعه خدمت میکنیم؛ مجموعهای که رسالت آن حفظ کرامت انسانها و ارائه خدمات با عشق و صداقت به مددجویان است.
وی با اشاره به اینکه، هدف نقشه راه و ماموریت بهزیستی مشترک است، افزود: تحقق اهداف تنها در سایه همافزایی، همدلی و یکصدایی ممکن است و هیچ حلقهای از زنجیره خدمترسانی نباید گسسته شود؛ زیرا کوچکترین اختلال در این زنجیره مانع رسیدن به اهداف کلان سازمان خواهد شد.
رحمانی با اشاره به اینکه، نگاه تازهای در مدیریت و شیوههای کاری بهزیستی در حال شکلگیری است، اظهار کرد: قرار نیست برنامههای گذشته حذف شود بلکه بخش زیادی از آنها ادامه مییابد و تقویت خواهد شد و رویکرد ما تداوم، بهبود و ارتقای مسیرهای قبلی است.
سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران هدف اصلی شورای اداری را ایجاد فضای گفت و گو، همفکری و ارتباط صمیمی بین کارکنان بیان کرد و گفت: نظم و انضباط اداری، صداقت، مسئولیتپذیری و همدلی باید سرلوحه کار همه ما باشد و هیچ مانعی نباید خدمترسانی خالصانه به گروههای هدف را متوقف کند.
وی با اشاره به اهمیت نگاه تخصصی، برنامهمحوری و شفافیت، افزود: شایستهسالاری در دوره مدیریت من اصل اساسی است و باید مدیرپرور و جانشینپرور باشیم و اگر بتوانیم نیروهای توانمند برای مدیریت آینده تربیت کنیم میتوانیم بگوییم که مسیر درستی را طی کردیم.
رحمانی سبک مدیریتی خود را مشارکتی معرفی و تاکید کرد: پیشنهادات حوزههای مختلف جمعآوری شده و براساس داده، تحلیل و شواهد تصمیمگیری میکنیم.
سرپرست بهزیستی مازندران با بیان اینکه، مدیریت مشارکتی، کار تیمی و استفاده از ظرفیت شهرستانها از مهمترین رویکردهای من است، ادامه داد: مدیریت نباید جزیرهای باشد و شهرستانها باید تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
وی یکی از اولویتهای مهم را ارتقای کیفیت خدمات و تکریم اربابرجوع دانست و گفت: سادهسازی فرایندهای اداری و کاهش بروکراسی باید در دستور کار قرار گیرد تا خدمات سریعتر و بهتر به مددجویان ارائه شود.
رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود بر اشتغال پایدار مددجویان، بهرهگیری بیشتر از ظرفیت خیرین، اجرای طرح سلام و محلهمحوری تاکید کرد.
این مسئول طرح سلام را از اولویت های سازمان دانست و ادامه داد: محله محوری یکی از رویکردهای مهم دولت چهاردهم است و در این حوزه استاندار مازندران ورود کرده و جزو استان های پیشرو در این زمینه هستیم بنابراین با رایزنی با سازمان مقرر شد این طرح با محوریت استانداری اجرا شود.
وی همچنین تحول دیجیتال، شفافیت اطلاعاتی و دسترسی به دادههای دقیق را از مهمترین برنامههای پیشرو دانست و گفت: واحد فناوری باید پشتیبان جدی شهرستانها باشد و تصمیمگیریهای درست تنها زمانی ممکن است که دادههای دقیق و گزارشهای قابل استناد در دسترس باشد.
رحمانی اظهار امیدواری کرد: با روحیه امید، انگیزه و همدلی که در همکاران میبینم فصل تازهای از تلاش، تحول و پویایی در بهزیستی مازندران رقم خواهد خورد و این جلسه شورای اداری میتواند آغاز روزهای درخشان برای سازمان باشد.
در پایان این نشست، هر یک از اعضا به بیان نقطه نظرات، دغدغهها و پیشنهادهای خود پرداختند و بر ضرورت همافزایی، هماهنگی و همکاری بیشتر برای تحقق برنامههای تحولی بهزیستی مازندران تأکید کردند؛ موضوعاتی که جمعبندی آنها میتواند مسیر تصمیمگیریهای آینده را روشنتر کرده و زمینهساز تقویت روند خدمترسانی در این سازمان باشد.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده
























Saturday, 27 June , 2026