به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی شرکت گاز مازندران ، علی ربانی، مدیر بهینهسازی مصرف انرژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، در آیین رونمایی از پوستر دومین رویداد ملی رسانه ای ” اصلاح الگوی مصرف انرژی” اعلام کرد: سال گذشته مشارکت گسترده مردم مازندران موجب کاهش ۴۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز و جلوگیری از انتشار ۸۰ هزار تن کربن شد.
وی با بیان اینکه، بیش از ۸۶ هزار خانواده در این پویش مشارکت داشتهاند افزود: نتیجه آن کاهش قابل توجه مصرف گاز و بهبود شاخصهای زیستمحیطی بوده است.
ربانی با اشاره به اینکه، مازندران در این پویش رتبه نخست کشور را کسب کرده است، افزود: همکاری مردم و تلاش کارکنان شرکت گاز استان موجب شد علاوه بر موفقیتهای انرژی، طرحهای خیرخواهانهای مانند تجهیز و ارسال ویلچر برای کودکان نیز اجرا شود و نام مازندران بهعنوان سفیر بیناستانی ثبت شد.
مدیر بهینهسازی مصرف انرژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و دبیر پویش ملی انرژی ، با تأکید بر نقش آموزش و رسانه در اصلاح رفتار مصرفی گفت: بخش بزرگی از اتلاف گاز ناشی از ناآگاهی و تنظیم نادرست تجهیزات گرمایشی است اما در صورنی که مردم دمای منازل را با تنظیم شعله بخاری یا پکیج اصلاح کنند، نه با باز کردن پنجره، بخش مهمی از اهداف ملی صرفهجویی محقق میشود.
وی همچنین از آغاز اجرای تفاهمنامه سهساله جدید با شرکت ملی گاز ایران خبر داد و گفت: سبدی از طرحهای بهینهسازی در بخشهای ساختمان، کشاورزی، فرهنگ و حتی نیروگاهها با محوریت مازندران آغاز شده و امیدواریم این همکاریها تا پنج سال تمدید شود.
ربانی تأکید کرد: رسانهها در خط مقدم تغییر الگوی مصرف قرار دارند و خروجی این جشنواره زمانی مؤثر خواهد بود که محتوای تولیدشده بتواند رفتار مصرفی جامعه را به سمت استفاده صحیح از انرژی هدایت کند.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده
























Saturday, 27 June , 2026