دومین یادواره شهدای شهرداری ساری با تکریم از مادران و همسران شهدای شهرداری مرکز استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری دومین یادواره شهدای شهرداری ساری با حضور مسئولان شهری و خانواده‌های معظم شهدا، (چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۴) در سالن اهل‌البیت (ع) شهر داری ساری برگزار شد؛ مراسمی که با محوریت تکریم مادران و همسران شهدا، یاد و خاطره ایثار و فداکاری آنان را زنده کرد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام صمد بهرامی نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران ، سید حسن احمدی شهردار ساری، سید افشین راسخ رئیس و حسین وریجی، پرویز شعبانی و سید ذوالفقار شریفی اعضای شورای اسلامی شهر ، مرتضی عطایی معاون خدمات شهری، محمد لزگی مسئول واحد امور ایثارگران شهرداری، مصطفی نیک نقش شهردار منطقه دو، سید محمدتقی نبوی سرپرست سازمان فرهنگی، حمیدرضا نجفی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ساری شاکری معاون بنیاد شهید و ایثارگران، دیگر مسئولان شهری و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

سید حسن احمدی، شهردار ساری در این مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطره همه ی شهدا به‌ویژه مادران و همسران آنان گفت: ما افتخار می‌کنیم که خداوند این فرصت را به ما داده است تا در کنار خانواده‌های شهدا باشیم و یاد آنان را زنده نگه‌داریم. شهدایی که باایمان و استقامت، درس ایثار و گذشت به ما آموختند.

وی با اشاره به مقام والای مادران شهدا و سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) افزود: مادران شهدا که فرزندان خود را درراه انقلاب فدا کردند، در حقیقت ادامه‌دهنده راه حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه (س) هستند.

شهردار مرکز استان به یاد شهید ابراهیم همت و فداکاری‌های همسران شهدا پرداخت و گفت: یاد شهید همت همیشه با ما خواهد بود. همسر ایشان در خاطرات خود نقل کرده است که ابراهیم همت پیش از آخرین عملیات خود هیچ توجهی به بچه‌ها نکرد و این رفتار نشان‌دهنده عزم راسخ او برای رفتن به جبهه و فدا کردن جان خود برای کشور بود.

وی تأکید کرد: امید است ما نیز در مسیر شهدا گام برداریم و برای خدمت به مردم و کشور تلاش کنیم. یادواره‌های شهدا به ما درس ایمان، فداکاری و ایثار می‌دهند.

حجت‌الاسلام صمد بهرامی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران،نیز در این مراسم با اشاره به اینکه، یادواره‌های شهدا را نه‌تنها تجلیل از افراد، بلکه تحلیل یک حادثه بزرگ تاریخی دانست گفت: تجلیل از شهدا، تجلیل از یک فرهنگ بزرگ است که در دل دین ما ریشه دارد.

وی با اشاره به سنت اهل‌بیت (ع) در برپایی عزاداری برای شهدا افزود: برگزاری یادواره‌ها و نام‌گذاری خیابان‌ها به نام شهدا، علاوه بر تجلیل از مقام آنان، موجب بیمه شدن محله و شهر و آشنایی جامعه بافرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

حجت الاسلام بهرامی ایمان خالص، اخلاص در عمل و جان‌فشانی در مسیر تکلیف را از ویژگی‌های برجسته شهدا برشمرد و تأکید کرد: شهدا عاشق خدا بودند و با عمل به وظیفه، امنیت و آرامش را برای دیگران به ارمغان آوردند. امروز نیز وظیفه ما حرکت در مسیر آنان باایمان، اخلاص و فداکاری است.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای شهرداری ساری قدردانی شد.


پایان پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده