آئین اختتامیه گردهمایی روابط‌عمومی‌های ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور که ۱۸ آذر آغاز شده بود ۲۰ آذرماه ۱۴۰۴، در هتل نورحیات تهران، آئین اختتامیه آن برگزار شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی کتابخانه های عمومی مازندران، آزاده نظربلند دبیر کل نهاد کتابخانه های کشور در آئین اختتامیه این گردهمایی ۳ روزه گفت: روابط‌عمومی‌های نهاد، بازوهای ستاد و چشمان بینای ما در استان‌ها هستند. باید اطلاعات دقیق، رسمی و به‌روز درباره سیاست‌ها و برنامه‌های نهاد را به کتابداران منتقل و خلأهای اطلاع‌رسانی را در استان‌ها برطرف کنید.

در این نشست صمیمانه، آزاده نظربلند، با تأکید بر اینکه همه بخش‌های نهاد باید در مسیری مشترک برای ارتقای جایگاه سازمان حرکت کنند، اظهار کرد: همه ما در یک کشتی هستیم و هدف مشترکمان، رساندن نهاد به سطحی است که شایسته آن است. شناساندن کتابخانه‌های عمومی و خدمات گسترده آن‌ها به آحاد مردم، یک ضرورت و مسئولیتی سازمانی است.

وی با اشاره به ۲۲ سال فعالیت مستمر و متمرکز خود در حوزه کتاب، فرهنگ و کتابداری، افزود: همواره اعتقادم این بوده که کار فرهنگی زمانی مؤثر است که پیوسته، دقیق و تخصص‌محور دنبال شود. امروز نیز نهاد کتابخانه‌های عمومی با گستره وسیع جغرافیایی و مأموریت‌های فرهنگی خود، نیازمند چنین نگاهی است تا بتوانیم سهم واقعی‌مان را در سپهر فرهنگی کشور، پررنگ‌تر کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تأکید بر تخصص‌محوری و توانمندسازی نیروی انسانی، ادامه داد: آموزش‌های هدفمند و تخصصی برای همکاران، از مهم‌ترین برنامه‌های ما است و تلاش داریم این فرایند به‌صورت جدی و مداوم ادامه یابد تا همکاران در مسیر خدمت‌رسانی به مردم، از توان و مهارت‌های حرفه‌ای لازم، برخوردار باشند.

یادآور می شود: حضور در بیست‌ویکمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی در سالن قلم کتابخانه ملی ایران، برگزاری کارگاه‌های تخصصی «خبرنویسی هوشمند» با تدریس علی شاکر و «عکاسی موبایلی» با تدریس محمد بابایی، نشست گپ و گفت با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و بازدید از برج میلاد تهران، از بخش‌های این گردهمایی سه روزه بود.