دومین رویداد رسانه ای بانوان خبرنگار  استان مازندران (طنین) باحضور دوبانوی کارآفرین و دوبانوی فعال اجتماعی به ویژه مادر شهید والامقام مدافع حرم  رضا حاجی زاده از شهرستان آمل  در  تالارمرکزی شهرستان ساری  برگزار شد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ،  دومین رویداد رسانه ای بانوان خبرنگار  استان مازندران (طنین) باحضور دوبانوی کارآفرین و دوبانوی فعال اجتماعی، عبدالمهدی حق شناس، مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران، مهدی یزدانی شورمستی  معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل  فرهنگ و ارشاد مازندران‌ ، ام البنین  محمدی سرپرست اداره کل  امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، بانوان  رسانه استان  و به ویژه مادر شهید والامقام مدافع حرم  رضا حاجی زاده  از شهرستان  هزار سنگر  آمل  و دیگر مسئولان در  تالارمرکزی شهرستان ساری برگزار شد.

عبدالمهدی  حق شناس مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران در این  نشست با یاد و خاطره همه ی شهدا ، شهدای  انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم ، امنیت، سلامت ، مقاومت سیدالشهدا مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی ، رییس جمهور شهید(شهید خدمت) و به ویژه ۳۳۰ شهید رسانه کشور و ۳۰ شهید والامقام رسانه مازندران و همه ی کسانی که برای  دفاع از آب ، خاک  وطن  و ناموس  از جان ارزشمند خود گذشتتد گفت: ما امنیت و آرامیش امروز مان را به برکت خون پاک شهدا  داریم  پس باید  در مسیر شهدا  حرکت کنیم  و آرمان های  شهدا و امام شهدا را هیچ گاه فراموش نکنیم و از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی:ایران دفاع کنیم و برای سربلندی  ایران  عزیزمان  از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی  با بیان اینکه ،  جشنواره  طنین  ویژه بانوان خبرنگار  مازندران  که دومین دوره استانی آن امروز برگزار شد و  ۲۴ ساعت  بانوان خبرنگار باید  در قالب های  ، خبر، گزارش،  تیتر ،  یادداشت، مصاحبه  هنر قلم خود را  به نمایش بگذارند اظهار کرد:  بانوان می توانند  آثار خود را  به چهارمین  جشنواره سراسری  حریم رسالت  نیز ارسال کنند.

حق شناس  با بیان اینکه، رویداد طنین در واقع  طنین صدای زن مسلمان در رسانه است اظهار کرد: زنان ما همیشه برتر هستند.

مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران گفت :  با توجه به هجمه های رسانه ای به نطام این رویداد، با  توانمندسازی، شبکه سازی ،  روایت گری جهادی  و جهاد تبیین ، تقویت نقش بانوان در گفتمان سازی ،  هویت انقلابی و زن در جامعه اسلامی  ، جنبه آموزشی و حمایت از زنان و نقش بانوان در نقش آفرینی  درست در جامعه را  به نمایش  می گذارد.

وی افزود:  دومین جشنواره رسانه ای  بانوان  خبرنگار با  عنوان طنین  توسط  داوران  استانی آقایان حسین برزگر، حسین خانی ، رضایی  و… داوری  می شوند

این  مسئول  در پایان  با قدر دانی از  همه ی  عوامل برگزار کننده ( دومین رویداد رسانه ای بانوان خبرنگار ” طنین”)  خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه ،  این رویداد  یک روزه  در مرکز استان  برگزار شد  حضور  خبرنگاران  غرب استان  در این رویداد نیز  کم رنگ تر  بوده است.

ام البنین  محمدی سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز در این نشست  با  بیان اینکه ، حضور در جمع اصحاب قلم به ویژه بانوان را  بسیار دوست دارم  هر چند تا کنون توفیق نداشتم در خدمت  این عزیزان در  استاننداری  باشم ، میلاد  بانوی  دو عالم حضرت فاطمه زهرا( س) و روز زن و مقام مادر را تبریک گفت و اظهار کرد :  حضرت فاطمه  زهرا  (س) در همه زمینه ها و برای  همه دوران و زمان برای  زنان حتی برای مردان  نیز   الگو هستند.

وی افزود: متاسفانه  به نقش و قدرت سیاسی حضرت زهرا  (س)  و نقش اقتصادی ایشان  تا کنون کمتر سخن گفته شده است در صورتی که  او در ولایتمداری حضرت علی (ع) و نیز  مدیریت باغ فدک که نشان دهنده  نقش  تاثیر گذار ایشان در زمینه اقتصادی  کمتر توجه شده است.

محمدی با اشاره به توانمندی ها ی بانوان جامعه امروز تاکید کرد:  بانوان ما باید پر رنگ تر و با قدرت تر  وارد عرصه های  سیاسی  شوند و  جایگاه های سیاسی را هم  خالی نگذارند به ویژه در  انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که  در پیش رو داریم باید  با قدرت  وارد عرصه های سیاسی شوند  .

سرپرست  اداره کل امور بانوان  و خانواده استانداری مازندران  اطهار کرد: زنان ما در طول تاریخ  نشان دادند که علاوه بر نقش دختر بودن، نقش مهم مادری می توانند در جامعه هم  با پدیرفتن نقش های  مختلف  به ویژه  مدیریتی  نقش موثر داشته باشند.

ثریا  زائری امالی بانوی کارآفرین  از شهرستان  نکا  شهر نیکان و علما و بزرگان  نیز در این  نشست به عنوان یک زن  کار آفرین و  موئر در اقتصاد جامعه  با اشاره به اینکه  از سال ۱۳۵۷ مشعول  هنر خیاطی شد اطهار کرد:  تا سال ۷۵  تنها  برای  رفع  نیاز های اقتصادی  خانواده  فعالیت می کردم اما با توجه به اینکه زمان جنگ تحمیلی بود  به این فکر افتادم که به دختران و زنان نیز این هنر  خیاطی را آموزش دهم تا آنها هم در اقتصاد  خانواده  نقش آفرینی کنند .

وی افزود: در سال ۱۳۸۰  زیر نطر  فنی  و حر فه ای  آموزش ها را  ادامه دادم  و به عنوان  مربی  حدود ۵ تا ۶ هزار نفر را  تا کنون وارد  بازار  کار کردیم  چون  معتقد بودم  آموزش باید  موجب تولید شود .

زائری در ادامه گفت: تا سال ۱۳۸۵ در زمینه آموزش هنر خیاطی  فعالیت کردم اما بعد از آن  به  هنر  صنایع دستی  روی آوردم.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه در نمایشگاه های مختلف  مرتبط با پوشاک شرکت می کردم  در موزه  مردم شناسی  و اقوام ایرانی  تهران ،  متوجه شدم لباس بیشتر اقوام است  اما  لباس  مردم  گیلان را به جای مازندران به نمایش گذاشته اند  با دیدن این صحنه بسیار ناراحت شدم  و  تصمیم گرفتم با تحقیق  و پژوهش و بیرون آوردن لباس های  مادر بزرگم از توی صندوقچه  و  نمایش آن به بقیه  مردم ایران و جهان  نشان دهم که  لیاس های مازندران  به دلیل  تنوع طرح ، نقش، و پوشیدگی که دارد بسیار  چشم نواز  است .
این بانوی کار آفرین اظهار کرد: خوشبختانه  توانستم  با نشان دادن لباس مازندرانی  به جهان آن را ثبت جهانی کنم و  با  اضافه کردن هنر گلدوزی روی جلیقه های مازندرانی  تغییری  موثر در آن ایجاد کنم.

دکتر آسیه جوکار معاون آموزشی دانشکده طب ایرانی  ساری  نیز در این رویداد  اظهار کرد:  من علاوه بر اینکه  دوست داشتم در زمینه های دینی و مذهبی پیشرفت کنم  دوست داشتم در زمینه علمی نیز  جزو برترین ها باشم که خوشبختانه توانستم  در زمینه  علمی نیز جزو برترین های  کشور باشم.

وی افزود : ۴ فرزند دارم  اما با  برنامه ریزی و مدیریت درست زمان  اجازه ندادم تا کنون  وظایف  همسر داری و  مادری  موجب کم رنگ شدن نقش اجتماعی من در جامعه شود و همچنین در اقتصاد خانواده هم  موثر بوده ام.

جوکار  این بانوی توانمد و فرهیخته علمی  به عنوان یک متخصص  طب ایرانی و اسلامی  در حال حاضر در ساری  فعالیت  می کند و اعتقاد دارند برای پرورش نسل  موفق و تاثیر گذار باید همه را  با هم ببینیم و  از گروه بندی  آنها خود داری کنیم چون همه فرزندان  ما هستند.

در پایان این رویداد استانی  از  مادر شهید رضا حاجی زاده شهید مدافع خرم از شهرستان هزارسنگر آمل که سخن ارزشمندی را بیان کردند: (پرجمی را شهدا بر دوش ما گذاشته اند که نباید به زمین بگذاریم ) که باید به این جمله  به ویژه مسئولان بیشتر توجه کنند  قدر دانی شد و بانوان خبرنگار و مسئولان  از نمایشگاه ” ماه دخت” که از ۱۹  آذر در تالار مرکزی ساری  آغاز شده است  و تا ۲۵ آذر  به پایان می رسد و در  ۶۰ غرفه ( ۴۰ غرفه آن مربوط به پوشاک و بخش عفاف و حجاب و نیز ۲۰ غرفه آن مربوط به صنایع دستی  است)  بازدید کردند.

یادآور می شود :  نقطه  مشترکی  که  در سخنان  همه ی نخبگان و افراد تاثیر گزار در جامعه می توان  پیدا کرد این است که  همه با  ایمان به  خدا  ، امید به رسیدن  به هدفی که  نشانه گزاری کردند و نیز  پشتکار و نترسیدن از شکست  به  موفقیت رسیدند، افراد موفق  توانستند در زمینه های مختلف موجب  سربلندی  ایران اسللمی  شوند  و  این یعنی  ایجاد امید آفرینی در جامعه  و  نقشه بر آب شدن نقشه های دشمنان است.

همچنین،  دومین رویداد رسانه ای بانوان خبرنگار مازندران با عنوان ” طنین ” به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  مازندران ، سازمان بسیج رسانه   استان دوشنبه (  ۲۴ آذر ۱۴۰۴ ) در تالار مرکزی ساری  برگزار شد.


پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده