۳۴۱ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند  که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳  درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از  روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی  عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران،  اظهار کرد : بر اساس آمارها، ۲۶۶ نفر از جان باختگان  تصادفات رانندگی در ۸ ماه  امسال  مرد و بقیه زن بودند.

شهرستان بابل با بیشترین  مرگ و میر

وی افزود: شهرستان های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب بابل با ۵۳، ساری با ۴۹  و آمل با ۴۳  فوتی و این در حالی است که در شهرستان رامسر فوتی گزارش نشده است.

بیشترین کشته ها در محور برون شهری

عباسی گفت: از ۳۴۱ کشته تصادفات رانندگی در این مدت ،  ۲۴۶  نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی ، ۹۵ نفر  نیز در حوادث درون شهری گزارش شده است.

افزایش ۶ درصدی مصدومان تصادفات رانندگی

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۳۲۵  نفر  در ۸ ماه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم نیز در مقایسه با  مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافت.

وی افزود:  رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی  است  و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

عباسی گفت : دستگاه های اجرايی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشكی قانونی با برنامه ريزی پيشگيرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگی موثر باشند.
.پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده