به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران، اظهار کرد : بر اساس آمارها، ۲۶۶ نفر از جان باختگان تصادفات رانندگی در ۸ ماه امسال مرد و بقیه زن بودند.
شهرستان بابل با بیشترین مرگ و میر
وی افزود: شهرستان های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب بابل با ۵۳، ساری با ۴۹ و آمل با ۴۳ فوتی و این در حالی است که در شهرستان رامسر فوتی گزارش نشده است.
بیشترین کشته ها در محور برون شهری
عباسی گفت: از ۳۴۱ کشته تصادفات رانندگی در این مدت ، ۲۴۶ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی ، ۹۵ نفر نیز در حوادث درون شهری گزارش شده است.
افزایش ۶ درصدی مصدومان تصادفات رانندگی
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۳۲۵ نفر در ۸ ماه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافت.
وی افزود: رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهمترین شاخصههای توسعهیافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی است و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.
عباسی گفت : دستگاه های اجرايی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشكی قانونی با برنامه ريزی پيشگيرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگی موثر باشند.
.پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده
























Saturday, 27 June , 2026