به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ ، از روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ،به مناسبت خجسته میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز” مددکار” از جانباز شهید حاح محمد صبوری و نخستین مدیر کل بهزیستی مازندران یادی می کنیم.
بسمه تعالی
میلاد امیرالمومنین حضرت علی علیهالسلام، اسوه عدالت، انساندوستی و دستگیری از نیازمندان و روز مددکار، فرصتی مغتنم است برای پاسداشت یاد بزرگمردانی که سیره علوی را در عمل معنا کردند. در این میان، نام جانباز شهید حاج محمد صبوری همچون چراغی روشن در مسیر خدمت اجتماعی میدرخشد.
جانباز شهید حاج محمد صبوری، نامی است آمیخته با ایمان، خدمت و ایثار؛ مردی که زندگیاش را وقف مردم کرد و آرام و بیادعا، بار مشکلات انسانها را بر دوش کشید. او نهتنها رزمنده و جانباز راه حق بود، بلکه در میدان خدمت اجتماعی نیز مجاهدی خستگیناپذیر به شمار میرفت.
بهعنوان نخستین مدیرکل بهزیستی استان مازندران، با نگاهی عمیق به کرامت انسانی، پایههای نهادی را بنا نهاد که ماموریتش حمایت از محرومان و آسیبدیدگان جامعه بود. حاج محمد صبوری، پیش از آنکه مدیر باشد، مددکار بود؛ شنونده دردها، همراه رنجها و پناه امید دلهای شکسته.
مدیریت او، از جنس اخلاص بود؛ ساده، صادق و مردمی. بهزیستی در نگاه او یک ساختار اداری خشک نبود، بلکه سنگری برای دفاع از حق انسانهایی بود که صدایشان کمتر شنیده میشد. او باور داشت خدمت به مردم، ادامه همان راهی است که با الهام از مکتب علوی و در جبهههای دفاع از حق آغاز کرده بود؛ راهی که به ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی ختم میشود.
همچنین ، سالها تحمل رنج جانبازی، ذرهای از عزم و مهربانیاش کم نکرد و سرانجام، شهادت، پاداش عمری مجاهدت خاموش و صادقانه او شد.
امروز نام جانباز شهید حاج محمد صبوری، نهتنها در تاریخ بهزیستی استان مازندران، بلکه در دل مردمی که طعم حمایت، همدلی و انساندوستیاش را چشیدند، جاودانه است.
یادش گرامی،راهش ماندگار و روح بلندش قرین رحمت الهی باد.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده
























Saturday, 27 June , 2026