به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ساری؛ عملیات بذرپاشی در حوزه آبخیز بَرد واقع در منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در وسعت ۴۹ هکتار اجرا شد.
این عملیات با حضور مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی شهرستان و با مشارکت انجمن صنفی مرتعداران، سازمان بسیج سازندگی سپاه مازندران و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، با هدف احیای مراتع، تقویت پوشش گیاهی و کاهش فرسایش خاک انجام گرفت.
همچنین ، بذرپاشی بهعنوان یکی از اقدامات مؤثر آبخیزداری، نقش مهمی در افزایش نفوذپذیری آب، کاهش روانآبها و ارتقای پایداری اکولوژیک حوزههای آبخیز دارد. در همین راستا، مشارکت تشکلهای مردمی و نهادهای جهادی در اجرای این طرح، زمینهساز تحقق اهداف حفاظتی و توسعهای منابع طبیعی در منطقه چهاردانگه ساری بیان شد.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده
























Saturday, 27 June , 2026