سخنان صبح روز گذشته حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای در میان احاد مردم و تاکید دوباره ایشان بر اجرای حدود الهی با مجرمان داخلی و بین‌المللی، حجت را بر مسئولان قضائی و تمام دست‌اندرکاران عدلیه تمام کرد و افق ماموریت مهم پیش‌روی قضات را ترسیم نمود.
به گزارش سبز سرخ ، پس از دستگیری عوامل آشوب و فروکش کردن آتش اغتشاشات در روزهای گذشته، بسیاری از علما، ائمه جمعه، مدرسین حوزه علمیه و چهره‌های تاثیرگذار مذهبی؛ مطالبه برخورد قاطع و بازدارنده با محاربین و اغتشاشگران را به دستگاه قضاء اعلام نموده و ملاحظات خود مبنی بر تکرار سهل‌انگاری‌های قضایی در رابطه با آشوبگران۱۴۰۱ را مطرح کردند.
مردم هم با پیوستن به جریان این مطالبات، نگرانی‌های عمومی درباره تکرار وقایع روزهای گذشته و ترویج دوباره ناامنی توسط تروریست‌های سابقه‌دار را بازتاب قرار دادند و شکایت‌های خود را به گوش مسئولان قوه قضائیه رساندند.
همچنین رهبر انقلاب در همان روزهای نخست‌ آشوب‌ها با طرح خط‌کشی میان مردم عادی و اغتشاشگران و شرح تفاوت میان اعتراض و خرابکاری، بر لزوم برخورد قاطع با مزدوران آمریکا و اسرائیل صحه گذاشتند.
اما سخنان صبح روز گذشته حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای در میان احاد مردم و تاکید دوباره ایشان بر اجرای حدود الهی با مجرمان داخلی و بین‌المللی، حجت را بر مسئولان قضائی و تمام دست‌اندرکاران عدلیه تمام کرد و افق ماموریت مهم پیش‌روی قضات را ترسیم نمود.
رهبری در بخشی از سخنان خود با اشاره به همین نکته اضافه کردند: «ما بنا نداریم کشور را به طرف جنگ ببریم امّا مجرمان داخلی را هم رها نمیکنیم. بدتر از مجرمان داخلی، مجرمان بین‌المللی‌اند؛ آنها را هم رها نمیکنیم. باید با شیوه‌های خودش، با روش درست، این کار دنبال بشود، تعقیب بشود و به توفیق الهی ملّت ایران همان‌طور که کمر فتنه را شکست، کمر فتنه‌گر را هم باید بشکند.»
با توجه به تاکید دوباره رهبری و مطالبه صریح ایشان از قوه قضائیه، دیگر جایی برای مانور گفتارهای مماشات‌طلب و سهل‌انگار در برخورد با تروریست‌های مسلح و عاملان شهادت ده‌ها تن از نیروهای حافظ امنیت و مردم عادی وجود ندارد.
 تروریست‌های مسلح و اغتشاشگران آموزش‌دیده‌ای که خیابان‌های کشور را به ناامنی کشاندند و جان شهروندان را تهدید کردند باید به اشد مجازات برسند. همچنین قوه قضائیه باید از این نکته اطمینان حاصل کند که احکام صادره به اندازه کافی قاطع و بازدارنده باشند تا دیگر مجال تکرار چنین صحنه‌های تلخی برای مزدوران خارجی پیش نیاید و عرصه اجتماع از وجود آنان پاک شود.
مطابق آمار، بسیاری از اغتشاشگران و محاربین اغتشاشات اخیر سابقه حضور در آشوب‌های ۱۴۰۱ را داشته‌اند و معافیت‌های آن سال نه‌تنها باعث پشیمانی و جلوگیری از خرابکاری‌های این عناصر نشد بلکه دست آنان را با تجربه آشوب‌های زن-زندگی-آزادی پر تر کرد. توجه به این نکته می‌تواند راهنمای قضات عدلیه باشد تا با صدور احکام متناسب، کمر فتنه‌گران را شکسته و از دفع شر همیشگی تروریست‌ها اطمینان حاصل کنند.
انتهای پیام/