صدور پروانه احداث و بهره‌برداری برای واحدهای دام و طیور، آبزی‌پروری، واحدهای خاویاری، بسته‌بندی محصولات کشاورزی، واحدهای اقامتی، گلخانه‌ای، کارگاهی و مراکز خدماتی، همچنین تمدید پروانه بهره‌برداری واحدهای فعال و صدور پایان‌کار برای پروژه‌های تولیدی، صنعتی و کشتارگاهی با توجه به شعار سال و حمایت از تولید از جمله اقدامات مستمر این معاونت بوده است. ‌

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، محسن رضایی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های مازندران در تشریح عملکرد ۸‌ ماه این مجموعه در سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های استان مازندران در این دوره با تکیه بر برنامه‌محوری، انضباط مالی، اصلاح ساختار اداری و تقویت نقش پشتیبانی از شهرداری‌ها توانسته است مسیر جدیدی از کارآمدی و اثرگذاری را در سطح استان رقم بزند.

وی با اشاره به عملکرد معاونت فنی و مهندسی گفت: در این بازه زمانی، مجموعاً ۱۲۲ هزار و ۸۸۳ مترمربع پروانه ساختمان، ۵۸ هزار و ۴۲۲ مترمربع پروانه توسعه، ۴۳۱ مترمربع گواهی ادامه عملیات و ۷۵ هزار و ۹۷۲ مترمربع پایان‌کار در حوزه‌های مختلف تولیدی، صنعتی، کشاورزی، دام و طیور، خدماتی و خارج از بافت روستا و حریم شهری صادر شده است که بیانگر رشد قابل توجه در تسهیل فرآیندهای صدور مجوزها است.

رضایی افزود:صدور پروانه احداث و بهره‌برداری برای واحدهای دام و طیور، آبزی‌پروری، واحدهای خاویاری، بسته‌بندی محصولات کشاورزی، واحدهای اقامتی، گلخانه‌ای، کارگاهی و مراکز خدماتی، همچنین تمدید پروانه بهره‌برداری واحدهای فعال و صدور پایان‌کار برای پروژه‌های تولیدی، صنعتی و کشتارگاهی با توجه به شعار سال و حمایت از تولید از جمله اقدامات مستمر این معاونت بوده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها با تأکید بر اجرای سیاست‌های تسهیل‌گرانه خاطرنشان کرد:با دستور استاندار محترم مازندران، روند صدور مجوزها سریع تر شد، ثبت تلقی شدن استعلام‌ها پس از ۴۵ روز به اجرا درآمد، .همچنین سامانه هوشمند پایش و نظارت بر ساخت‌وسازها به‌منظور افزایش شفافیت، کنترل تخلفات و مدیریت داده‌های شهری در سطح استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی در ادامه به اقدامات حوزه اداری و مالی پرداخت و گفت:در راستای ارتقای بهره‌وری و مولد سازی منابع سازمان، انتقال سازمان به ساختمان جدید در دستور کار قرار گرفت که مراحل تجهیز آن در حال انجام است و نقل مکان در سال ۱۴۰۵ انجام خواهد شد. همزمان، ساماندهی نیروی انسانی و آغاز فرآیند تبدیل وضعیت کارکنان پس از طی مراحل قانونی انجام شد.

رضایی افزود:نوسازی ناوگان خودرویی، ارتقای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، پایدارسازی شبکه، بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل، نوسازی تجهیزات اداری و به‌روزرسانی اموال سازمان از دیگر اقدامات این حوزه بوده که نقش مهمی در بهبود فرآیندهای داخلی ایفا کرده است.

این مسئول با اشاره به رویکرد حمایتی نسبت به کارکنان اظهار کرد: در این مدت، ارتقای سطح رفاه کارکنان از طریق تخصیص بن خرید، ساماندهی اضافه‌کار، بهبود وضعیت حقوق رانندگان استیجاری، اجرای طرح‌های اقساطی و تجلیل از ایثارگران در دستور کار قرار گرفت. همچنین با ایجاد معاونت گردشگری و به‌کارگیری مدیران جوان و متخصص، زمینه توسعه فعالیت‌های نوین سازمان فراهم شد.

وی با بیان اینکه ، انضباط مالی یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت سازمان بوده است، گفت:بدهی مالیاتی سازمان به مبلغ ۴۴۲ میلیارد ریال تعیین تکلیف شد که با پیگیری‌های انجام‌شده، ۱۸۰ میلیارد ریال جرایم مالیاتی بخشوده و مابقی به‌صورت تقسیط ساماندهی شد که این اقدام تأثیر مستقیمی در بهبود وضعیت مالی سازمان داشته است.

رضایی در ادامه به اقدامات معاونت امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره و اظهار کرد :در این حوزه، بیش از ۴ هزارمیلیارد ریال قرارداد برای تجهیز شهرداری‌ها منعقد شد که شامل خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین، اجرای پروژه‌های آسفالت، پیاده‌راه‌های ساحلی، روشنایی معابر و تأسیسات زیربنایی بوده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها افزود: راه‌اندازی کارخانه بتن آماده شهرداری کیاکلا، ، اجرای پروژه‌های پایش تصویری در ۱۷ شهر استان، و برگزاری بیش از ۱۰ دوره آموزشی تخصصی از دیگر اقدامات شاخص این معاونت به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد معاونت بازرگانی و اقتصادی پرداخت و گفت: ثبت شرکت‌های جدید، احیای شرکت‌های راکد، بازآفرینی شرکت نگین شقایق، دریافت کارت بازرگانی، طراحی پلتفرم تهاتر و تأسیس تعاونی مسکن شهرداران استان مازندران، از جمله اقدامات راهبردی برای تقویت بنیه اقتصادی سازمان و کمک به حل مشکلات نقدینگی شهرداری‌ها بوده است.

رضایی با اشاره به ثبت شرکت «همیار تجارت شمال منطقه آزاد مازندران» گفت: این شرکت به‌عنوان یکی از مجموعه‌های زیرمجموعه سازمان همیاری شهرداری‌های استان، با هدف فعال‌سازی ظرفیت‌های اقتصادی منطقه آزاد و تقویت نقش سازمان در حوزه تجارت و واردات به ثبت رسیده است و برنامه‌ریزی آن بر واردات خودروهای سبک، خودروهای سنگین و ماشین‌آلات عمرانی متمرکز است؛ اقدامی که می‌تواند نقش مؤثری در تأمین نیاز شهرداری‌ها، ارتقای ناوگان خدمات شهری، پشتیبانی از پروژه‌های عمرانی و همچنین ایجاد درآمدهای پایدار و رونق اقتصادی منطقه آزاد مازندران داشته باشد.

این مسئول ادامه داد:پیگیری اخذ کد بورسی، انعقاد قرارداد با شرکت‌های تأمین‌کننده ماشین‌آلات و اجرای طرح تفکیک هوشمند پسماند خشک از مبدأ با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و شهرداری‌های سرخرود و ایزدشهر، گام‌های عملی سازمان در مسیر توسعه پایدار شهری است.

وی با اشاره به اقدامات حقوقی سازمان گفت:تثبیت مالکیت دارایی‌ها، فعال‌سازی پرونده‌های راکد، ایجاد بانک اطلاعات الکترونیکی پرونده‌ها و تدوین دستورالعمل‌های جامع حقوقی و قراردادی، موجب صیانت از حقوق سازمان و افزایش شفافیت در فرآیندها شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها در پایان به نقش روابط عمومی اشاره کرد و افزود:تولید ۳ مستند شاخص شامل: مستند پل سه‌راهی جویبار، مستند جذب اعتبارات بی‌نظیر استان و مستند منطقه آزاد مازندران ، برگزاری همایش‌های تخصصی، دیپلماسی شهری، میزبانی هیئت‌های خارجی و اطلاع‌رسانی مستمر، در راستای معرفی ظرفیت‌های استان و جذب سرمایه‌گذار انجام شده و این مسیر با قدرت ادامه خواهد داشت.
پابان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده