مانور (رزمایش) سراسری حفظ نباتات همزمان با کشور در مازندران برگزار شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حمید نادریان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای مانور( رزمایش) سراسری نظارت بر واحدهای گیاه‌پزشکی همزمان با سراسر کشور در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۷ و ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۴ در این استان خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت مؤثر در تضمین سلامت محصولات کشاورزی و صیانت از امنیت غذایی جامعه اظهار کرد: این مانور با هدف تشدید نظارت‌های حاکمیتی، صیانت از حقوق عامه و ارتقای سلامت و امنیت غذایی اجرا شد.

نادریان گفت: در جریان این طرح، بیش از ۵۰ اکیپ تخصصی متشکل از کارشناسان مدیریت حفظ نباتات استان و همکاران اعزامی از سازمان حفظ نباتات کشور، نسبت به بازدید و پایش واحدهای عرضه‌کننده خدمات گیاه‌پزشکی، داروخانه‌های گیاهی، کلینیک‌های( درمانگاه های) گیاه‌پزشکی، شرکت‌های ضدعفونی و مراکز قرنطینه گیاهی اقدام کردند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه، این مانور با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، پلیس اقتصادی، معاونت بازرگانی و تنظیم بازار و حراست سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از اجرای این برنامه، پیشگیری از تخلفات احتمالی و جلوگیری از تولید، توزیع و عرضه سموم تقلبی، قاچاق و تاریخ‌منقضی است و با متخلفان برابر ضوابط و مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر جایگاه مهم استان مازندران در تولید محصولات کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: استمرار برنامه‌های نظارتی و میدانی نقش مؤثری در سالم‌سازی زنجیره تولید تا مصرف، حمایت از تولیدکنندگان و حفظ سلامت جامعه خواهد داشت

 


پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده