به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از ایثار مازندران، سعید کهن سال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در نشست با مدیرکل راه و شهرسازی استان که (دوشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۴ ) با هدف بررسی تفاهمنامه زمین برگزار شد، با اشاره به تفاوت میان تفاهمنامه کلان و صورتجلسه واگذاری، اظهار کرد: تفاهمنامه ملی را وزیر و رئیسجمهور امضا کردهاند، اما آنچه اکنون مطرح است باید به مرحله اجرا برسد. متأسفانه در ماههای اخیر حتی تعداد کمی از قطعات زمین نیز واگذار نشده است.
وی با ابراز نارضایتی شدید از روند کنونی، خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی گفت: مطالبه گری جامعه ایثارگری در این خصوص به حق است و ما به عنوان مسئول باید پاسخگویی مطالبات جامعه ایثارگری در بخش تامین مسکن باشیم.
کهنسال با اشاره به آمار ۱۱ هزار و ۱۲۳ نفری از جامعه ایثارگران استان که یک وجب زمین ندارند، افزود: در استان ۳هزار و ۶۷۶ نفر حقوق ایثارگری میگیرند اما صاحب مسکن نیستند، این وظیفه همه ماست که جبران خدمت کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با انتقاد از پیشنهاد واگذاری تنها شش قطعه زمین، تأکید کرد: امضای تفاهمنامه برای چند قطعه اندک بیمعناست. ما به دنبال زمینهای تجمیعی و وسیع هستیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز ایثارگران باشیم. این رقمها هیچ دردی از جامعه بزرگ ایثارگری دوا نمیکند.
وی در پایان با اشاره به مشکلات اجرایی و توانمند نبودن در ساختوساز توسط بنیاد، پیشنهاد داد: راه حل، واگذاری زمینهای آماده با کاربری مسکونی در شهرکهاست، در شهرک گلوگاه ۴۰ هکتار زمین مسکونی داریم که میتوان به جانبازان تخصیص داد. این صورتجلسهای که امروز تنظیم میکنیم، باید منجر به تحویل زمین شود، نه تکرار وعدههای گذشته. من شرمنده خانوادههایی هستم که حتی یک وجب زمین برای سرپناه ندارند.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده
























Saturday, 27 June , 2026