مرگ های ناشی از حوادث رانندگی سال (۱۴۰۴) ۷ درصد در مازندران کاهش یافت.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد: در سال(۱۴۰۴) ۵۳۷ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش یافت.

وی افزود : از این تعداد ۴۱۵ نفر مرد و بقیه زن بودند که در تصادفات سال گذشته جان باختند.

شهرستان بابل در رتبه نخست

عباسی گفت: شهرستان های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب بابل با ۸۶ ، ساری با ۷۵ و آمل با ۶۷ فوتی و کمترین آن شهرستان رامسر با ۲ فوتی گزارش شده است.

بیشترین کشته ها در محور برون شهری و راه روستایی

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: از ۵۳۷ کشته تصادفات رانندگی در سال گذشته ، ۳۷۸ نفز در حوادث برون شهری ، ۱۵۳ نفر در حوادث درون شهری و ۶ نفر راه روستایی گزارش شده است.

افزایش ۶ درصدی مصدومان تصادفات رانندگی

وی افزود: ۱۴ هزار ۵۴۷ نفر در سال (۱۴۰۴) به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد را نشان می دهد.

عباسی ، رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست وبرای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت : دستگاه های اجرايی استان مي توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهاي پزشكی قانونی با برنامه ريزی پيشگيرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگی موثر باشند.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده