صادرات محصولات باغی مازندران رشد داشته است و یش از ۱۴۲ هزار تن کیوی و مرکبات در مجموع ۶ هزار و ۴۹۴ محموله به کشورهای حوزه اوراسیا و آسیای مرکزی صادر شده است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، اسداله تیموری‌یانسری سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام آخرین وضعیت صادرات محصولات باغی استان اظهار کرد: ۲ هزا ۳۷۹ محموله کیوی به وزن ۵۳ هزار و ۲۳۵ تن و ۴۱۱۵ محموله مرکبات به وزن ۸۹ هزار و ۴ تن از مازندران به مقصد بازارهای بین‌المللی بارگیری و صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه، کشورهای اوراسیا، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و دیگر کشورهای منطقه مهم‌ترین مقاصد صادراتی محصولات باغی مازندران هستند، افزود: توسعه بازارهای هدف و افزایش سهم استان در تجارت محصولات کشاورزی، از اولویت‌های اصلی این سازمان در سال ۱۴۰۵ است.

تیموری‌یانسری تأکید کرد: تمام تلاش مجموعه مدیریتی در استان و وزارت جهاد کشاورزی بر این است که روند صادرات پایدار بماند و از زنجیره تولید تا بسته‌بندی و حمل و نقل مورد حمایت قرار گیرد. این اقدامات در راستای تحقق شعار سال با محوریت اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی انجام می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین از برنامه‌های جدید برای تسهیل فرآیندهای صادراتی، افزایش استانداردهای بسته‌بندی و بهبود کیفیت محصول خبر داد و گفت: با همکاری بخش خصوصی و تشکل‌های صادراتی، مسیر توسعه صادرات محصولات باغی استان در سال ۱۴۰۵ با قدرت ادامه خواهد داشت.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده