به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ضمن هشدار به هموطنان در نحوه استفاده از وسایل گاز سوز اطهار کرد : ۵۲ نفر در سال ۱۴۰۴ جان باختند که ۳۴ نفر مرد و بقیه زن بودند که بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با سال قبل ۴۴ درصد افزایش یافت.
شهرستان آمل با یشترین فوتی
وی افزود : بر اساس آمار شهرستان آمل با ۹، نوشهر و نور هر کدام با ۶ ، تنکابن و محمود آباد هر کدام با ۵ به ترتیب بیشترین و شهرستان های بابلسر ، بهشهر ،قائمشهر هر کدام با یک فوتی کمترین فوتی بوده است.
اسفند ماه با بیشترین فوتی
اسفند با ۹، بهمن با ۸ و اردیبهشت با ۷ به ترتیب بیشترین ماه و آبان ماه بدون فوتی با منوکسید کربن گزارش شده است.
اقدامات لازم در هنگام برخورد با فرد مسموم با مونوکسیدکربن
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ، ضمن درخواست از هموطنان که با رعایت نکات ایمنی و توصیه های ارائه شده مانع از وقوع مخاطرات جانی و حوادث تلخ برای خود و عزیزانشان شوند گفت :
بهترین راهکار در هنگام برخور با بیمار مسموم با گاز منوکسید کربن خارج کردن مصدوم از محیط حادثه است، بلافاصله باید بیمار را در هوای آزاد و در معرض اکسیژن قرار داده و سریعا وی را به اولین مرکز درمانی رساند. باز کردن پنجرهها و ایجاد تهویه در محیط از مسمومیت سایر افراد جلوگیری خواهد کرد.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده
























Saturday, 27 June , 2026