عملیات بهسازی، بازسازی و ترمیم سردهنه‌ها و شبکه‌های آبیاری آسیب‌دیده از سیلاب‌های شدید اوایل فروردین‌ماه در بخش دودانگه شهرستان ساری با موفقیت به پایان رسید. این اقدام حیاتی با هدف تأمین زیرساخت‌های لازم برای آغاز عملیات شخم، شیار و آماده‌سازی خزانه نشاء در فصل جدید کشاورزی انجام شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سید اسماعیل علوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به حساسیت زمان‌بندی کشت برنج و ضرورت آب‌تخت کردن اراضی، تیم‌های فنی و اجرایی با سرعت عمل، آسیب‌های ناشی از بارندگی‌های هفته سوم فروردین را در بخش دودانگه برطرف کردند که این اقدامات تضمین‌کننده تداوم چرخه تولید و جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی در سال جاری است.

وی افزود: جزئیات عملیات انجام‌شده نشان می‌دهد که بازسازی زیرساخت‌ها در نقاط مختلف این بخش با تمرکز بر وسعت اراضی شالیزاری انجام شده و
نهر شیرین‌رود، بازسازی و بهسازی ۷۲۰ هکتار از اراضی شالیزاری.
– سردهنه شهر دشت، ترمیم زیرساخت‌های مربوط به ۵۵ هکتار زمین.
– سردهنه و نهر میان کرچا (میرکرچا): بازسازی، ۲۰ هکتار اراضی.
سایر مناطق، انجام عملیات ترمیم در سردهنه‌های گرگین‌آباد، چلوات، درویش، اشک‌رود و سیاهدشت انجام شده است.

علوی تأکید کرد: مجموع مساحت اراضی شالیزاری که زیرساخت‌های آن در این عملیات بازسازی شد، به ۸۶۷ هکتار می‌رسد. این موفقیت نشان‌دهنده هماهنگی دقیق بین بخشی با ریاست فرماندار مرکز استان برای بازگرداندن سریع اراضی به چرخه تولید است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: با اتمام این عملیات، کشاورزان بخش دودانگه می‌توانند بدون دغدغه‌ای از کمبود آب یا خرابی کانال‌ها، عملیات شخم و آماده‌سازی زمین را آغاز کنند. این امر گامی مهم در جهت تضمین تولید برنج باکیفیت و حمایت از معیشت کشاورزان منطقه است.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده