سند توسعه پارک ها و تفرجگاه های جنگلی با هدف ارتقای اکوتوریسم و توسعه پایدار برای نخستین بار در کشور، در مازندران تدوین شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی و امور بین‌الملل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری، علی باقری جامخانه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری با بیان اینکه سند توسعه پارک ها و تفرجگاه های جنگلی مازندران با هدف ایجاد بستر مناسب و شناخت ظرفیت های استان در امر اکوتوریسم و گردشگری طبیعت محور و با مأموریت حفاظت، هدایت و ساماندهی ظرفیت های طبیعی، فرهنگی و انسانی استان در چارچوب اصول توسعه پایدار، به منظور ارتقای جایگاه مازندران به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری کشور و منطقه برای نخستین  بار در سطح کشور، تدوین شده است، گفت: این سند با بهره گیری از مشارکت فعال بخش خصوصی و دستگاههای اجرایی، بر توسعه زیرساختهای استاندارد، اصلاح مشکلات ساختاری و اجزایی، ارتقای کیفیت خدمات،حفاظت از محیط زیست و میراث طبیعی، تنوع بخشی به محصولات و تجربه های گردشگری و تقویت برند گردشگری استان تمرکز دارد.

وی اظهار کرد:  مأموریت اصلی این سند توسعه، ایجاد تعادل میان بهره برداری اقتصادی و صیانت از منابع، افزایش سهم استان در بازار گردشگری داخلی و خارجی و بهبود کیفیت زندگی ساکنان محلی از طریق اشتغال زایی پایدار و توزیع عادلانه منافع گردشگری  است.

باقری جامخانه  گفت: انجمن صنفی مجریان و کارفرمایان پارک ها و تفرجگاه های جنگلی استان مازندران با باور به نقش بنیادین گردشگری طبیعی در توسعه پایدار، ارتقای کیفیت زندگی جوامع محلی و صیانت از منابع طبیعی، خود را متعهد میداند که با بهره گیری از ظرفیتهای غنی جنگل ها، چشم انداز سبز و میراث فرهنگی بومی، بستری ایمن، پویا و پایدار برای گردشگران داخلی و بین المللی فراهم آورد.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده