نماینده ولی فقیه در مازندران، بیعت را رمز معجزه‌آسای تداوم انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: روح دین ولایت است اما اقامه ولایت بدون بیعت مردم ممکن نیست و باید از تضعیف این سرمایه اجتماعی پرهیز کرد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در نشست ستاد بزرگداشت دهه غدیر استان که (روز یکشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۵ ) برگزار شد ، با گرامیداشت ایام شهادت امام پنجم (ع)، و شهدای فتح خرمشهر، اظهار کرد: پیشاپیش عید سعید قربان، هفته و دهه ولایت، روز عید ولایت و عید غدیر خم را تبریک عرض می‌کنم.

وی با اشاره به تشکیل نشست ها و پیگیری برنامه‌های غدیر توسط دبیر بنیاد غدیر استان حجت الاسلام ابراهیمی و همکاران، افزود: امسال با تجمعات شبانه بسیار خوبی که داریم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سپاهیان عزیز، سازمان تبلیغات و شهردار محترم مجموعه این تجمعات را مدیریت می‌کنند.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به پیش رو بودن سالگرد رحلت حضرت امام (ره)، اظهارکرد: گرامیداشت همه این مناسبت‌ها را باید درنظر داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر لزوم بررسی جزئيات برنامه‌ها در کمیته مراسم، یادآور شد: همانطور که در کنگره بین‌المللی سال‌های گذشته، یک نشست به عنوان کلید مسئله در آغاز برگزار می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اهمیت موضوع ولایت و بیعت،گفت: معجزه بیعت را امروز به چشم خود دیدیم، معجزه بیعت این انقلاب اسلامی، بیعتی بود که امت با حضرت امام راحل انجام دادند، این بیعت تکرار شده و در رهبر بعدی و رهبر سوم تداوم یافته است.

وی ادامه داد: یک فلسفه برپایی تجمعات در این شب‌ها تجلیل از رهبر شهید و دیگری بیعت با رهبر فعلی است.

آیت الله محمدی لائینی ولایت را روح و باطن دانست و گفت: اقامه ولایت به بیعت است، اگر بیعت نباشد و مردم نباشند، آن ولایت اقامه نمی‌شود، ظاهر دین می‌شود نه روح و حقیقت دین.

امام جمعه ساری همچنین بیان کرد: ولایت و بیعت دوقلویی هستند که با هم باید باشند، بیعت بدون ولایت، ولایت طاغوت شیطانی می شود. الان همه شیاطین با ترامپ ائتلاف کردند و این بیعت است منتها بیعت بدون ولایت، جایی هم که ولایت الهیه نیست، بیعت شیطانی است.

این مسئول اظهار کرد: علی(ع) سه بار به میدان آمد؛ بار اول در جریان غدیر همه با حضرت بیعت کردند، ولی به محض اینکه چشم پیغمبر را دور دیدند همه از بیعت برگشتند، بار دوم بعد از خلیفه سوم عامه مردم آمدند با حضرت بیعت کردند، بیعتی پرشور اما ناکثین، قاسطین و مارقین، جنگ نقض بیعت به راه انداختند تا جایی که حضرت به مردم کوفه فرمودند؛ ای کاش معاویه یاران خودش را با شما عوض کند، ده تن از شما را بدهم یک یار از او بگیرم.

وی اضافه کرد: بار سوم ما بیعت کردیم، انقلاب اسلامی با شعار حکومت عدل علوی این اتفاق افتاد، شعار ما شعار حکومت اهل علی(ع) است. با این شعار مردم را وارد میدان کردیم، این بار بحمدالله امت، بیعت را نقض نکردند، پای بیعت ایستادند و معجزه پشت سر معجزه دارد اتفاق می‌افتد تا جایی که دیگر ابرقدرتی بزرگتر از آمریکا نداریم و در کنارش شیطان‌تر از صهیونیست‌ها نیستند و مافوق همه آنها شبکه صهیونیسم است که هم آمریکا و هم دنیا را دارند، اینها در مقابل ما شکست خوردند و آبرویشان رفت.

آیت الله محمدی لائینی تأکید کرد: ما این دوگانه ولایت و بیعت را باید جدی بگیریم، هم ولایت را باید برای مردم تشریح کنیم و هم اهمیت بیعت را، مردم را به هر دلیلی مردم ناراضی و بدبین نکنیم، سرمایه اجتماعی خود را کاهش ندهیم، چه به بهانه گرانی باشد چه شکل‌های دیگر که این خیانت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: ما باید بدانیم جنگ دشمن با ما در حوزه‌های مختلف است؛ در حوزه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی. در همه حوزه‌ها باید مردم این سرمایه اجتماعی را داشته باشیم، نباید بگذاریم بیعت تضعیف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مدیریت زمان برنامه‌ها گفت: دیشب نشستی داشتیم و فرار شد برنامه از ساعت ۲۱ الی ۲۳ برگزار شود، هفته‌ای دو شب هم راهپیمایی برگزار شود و مسیر آن هم در خیابان‌های مختلف.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: آخرین نکته این است که بیعت فقط در حوزه سیاسی و اجتماعی نیست، بیعت در حوزه فرهنگی مهم است، ما در حوزه سیاسی و اجتماعی ممکن است با امیرالمومنین بیعت کنیم ولی در حوزه فرهنگی دنبال فرهنگ غرب باشیم، این نمی‌شود بیعت، باید در همه حوزه‌ها و به صورت ترکیبی باشد.
پایان پیام/
سکينه رضائیان سمسکنده