به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ ،
عبدالمهدی حق شناس مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه کربلا مازندران در این مراسم که به یاد استاد علی اکبر قاسمپور هنرمند و عکاس خبری ساروی که در سالن سلمان هراتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری برگزار شد با اشاره به ویزه گی های اخلاقی و شخصیتی این هنرمند و عکاس خبری گفت : زنده یاد علی اکبر قاسمپور تنها به دوربین به عنوان یک ابزار کاری نگاه نمی کرد او همیشه به دنبال ثبت حقیقت بود.
وی افزود : مرحوم قاسمپور در دوران کرونا پا به پای گروه های جهادی در شرایط سخت عکس هایی را ثبت کرد که در جشنواره استانی و کشوری ابوذر رتبه برتر را کسب کرد و ماندگار شد.
دوستان و همکاران صمیمی علی اکبر قاسمپور این هنرمند و عکاس خبری نیز در این مراسم هر کدام خاطراتی را از آن مرحوم تعریف کردند که نشان از تعهد اخلاقی و ویژه گی های خوب شخصیتی آن مرحوم دارد.
خانم مشایخ همسر مرحوم علی اکبر قاسمپور که با آن مرحوم همراه و همکار هم بودند و پا به پای او در مسیر ثبت حقایق و نیز اخبار استان تلاش می کردند اظهار کرد: همسرم عاشق کار ، حرکت و تکاپو بود و با وجود بیماری تا آخرین لحضه کار کرد تا اینکه در بیمارستان بستری شدند و بدون خداحافظی از میان ما رفتند اما من و فرزندانم راهش را ادامه خواهیم داد.
مرحوم اکبر قاسم پور ۲ یادگار از خود به جا گذاشت ، دختری نوجوان به نام نازنین و پسری به نام نوید که بعد از رفتن پدر تنها دلگرمی و قوت قلب مادرشان هستند.
برگزاری مراسم مداحی ، و عکس گرفتن با دوربین مرحوم استاد علی اکبر قاسمپور، هنرمند و عکاس خبری بطور نمادین به دستان همسر و فرزندانش پس از یک سال ، با حضور مسئولان استانی با این هدف که این دوربین با یاد و خاطره آن مرحوم دوباره عکس هایی ماندگار از حقیقت های جامعه ثبت کند، از دیگر برنامه های این مراسم بود.
مرحوم علی اکبر قاسمپور، این استاد بزرگ در هنر عکاسی و از برترین های جشنواره های استان و کشور رفت اما با عکس هایی که ثبت کرد و به یادگار گذاشت و خاطرات خوبی که برای دوستان و همکاران و خانواده خودش به جا گذاشت یادش همیشه زنده و نامش همیشه ماندگار خواهد بود .
یادآور می شود : مدیر کل ورزش و جوانان مازندران نیز در این مراسم حضور داشتند.

پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده
























Saturday, 27 June , 2026