به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران؛ سید محمد جعفری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، به همراه محمود کاظمینژاد معاون بازرگانی و جمعی از مدیران ستادی، با حضور در مراکز خرید تضمینی گندم در شرق استان، از نزدیک روند تحویلگیری دسترنج گندمکاران را مورد ارزیابی قرار دادند.
جعفری در حاشیه این بازدید، ضمن قدردانی از حمایتهای یونسی استاندار محترم مازندران در جهت تسهیل فرآیند خرید تضمینی، اظهار کرد: با گذشت کمتر از یک هفته از آغاز برداشت گندم، شاهد تلاش ستودنی طلایهداران امنیت غذایی در مزارع استان هستیم. با توجه به شرایط اقلیمی، برداشت محصول در شرق استان شدت بیشتری یافته و تیمهای عملیاتی ما آماده خدمترسانی به این عزیزان هستند.
مدیرکل غله مازندران با اشاره به آمادگی کامل زیرساختها اظهارکرد: در مجموع ۳۴ مرکز خرید در سطح استان تجهیز و آمادهباش هستند که براساس برنامهریزی و هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی، تاکنون ۱۶ مرکز دایر شده و بقیه مراکز نیز متناسب با حجم برداشت در سایر مناطق فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
وی افزود: تا کنون بیش از ۴ هزارتن گندم از کشاورزان سختکوش دریافت و ثبت شده است که پیشبینی میشود با مساعد شدن شرایط جوی در هفته آینده، این رقم با جهشی چشمگیر مواجه شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران ضمن قدردانی از پیگیری های راد مدیرعامل محترم شرکت بازرگانی دولتی ایران و با اشاره به اطلاع رسانی سازمان هدفمندسازی یارانهها، حامل خبری خوش برای گندمکاران بود.
وی اظهارکرد: تاکنون ۴۱ همت (هزار میلیارد تومان) از وجه گندم خریداری شده در کل کشور به حساب کشاورزان عزیز واریز شده است. روند پرداختها شتاب گرفته و کشاورزان عزیز مازندرانی نیز اطمینان داشته باشند که بهای محصول تحویلی آنها در کمترین زمان ممکن و با عاملیت بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.
جعفری با بوسه بر دستان پربرکت کشاورزان و تاکید بر ضرورت تکریم این قشر زحمتکش، عنوان کرد: کشاورزان عزیز مازندران، قهرمانان خودکفایی هستند. از این عزیزان تقاضا داریم جهت حفظ کیفیت محصول و جلوگیری از افت قیمت، حتماً به توصیههای کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کرده و در زمان مناسب (با رعایت درصد رطوبت استاندارد) نسبت به برداشت و تحویل محصول اقدام کنند.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده
























Saturday, 27 June , 2026