نماینده ولی‌فقیه در مازندران در پی درگذشت آیة الله العظمی شیخ محمد اسحاق فیاض از مراجع تقلید و اساتید حوزه علمیه نجف اشرف پیام تسلیت صادر کرد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ،
آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران، در پی درگذشت آیة الله العظمی شیخ محمد اسحاق فیاض از مراجع تقلید و اساتید حوزه علمیه نجف اشرف پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام بشرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ»

خبر ارتحال مرجع عالی‌قدر، فقیه صمدانی و استوانه سترگ حوزه‌های علمیه، حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ محمد اسحاق فیاض (قدس‌سره)، قلوب مؤمنین و محبان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را در غمی جانکاه فرو برد.

آن فقیه فرزانه و مجاهد نستوه، که سالیان متمادی در جوار بارگاه ملکوتی مولای متقیان امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) به ترویج معارف نورانی مکتب تشیع و تربیت شاگردان برجسته پرداخت، اکنون به دیار باقی شتافت. ایشان به عنوان یکی از یادگاران درخشانِ مکتب علمی نجف اشرف و شاگرد ممتازِ مرجع بزرگ جهان تشیع، مرحوم آیت‌الله العظمی خویی (ره)، عمری را در راه اعتلای کلمه حق، تدریس دقیقِ فقه و اصول و خدمت بی‌شائبه به طلاب و محرومان سپری کرد.

فقدان این عالِم متقی، زاهد و دلسوز که مظهر تواضع، پارسایی و خدمت به حوزه‌های علمیه بود، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جهان اسلام و حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود.

اینجانب ضایعه رحلت این مرجع عظیم‌الشأن را به پیشگاه مقدس حضرت ولی‌عصر (ارواحنا فداه)، حوزه‌های علمیه، بیت شریف ایشان، شاگردان و مقلدین آن مرحوم تسلیت عرض می‌نمایم. از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، علو درجات، همنشینی با ائمه اطهار (علیهم‌السلام) و برای بازماندگان صبر و اجر جمیل مسئلت دارم.

روح بلندش در جوار رحمت واسعه الهی شاد و یادش تا ابد ماندگار باد.

یادآور می شود: آیت الله محمدی لائینی یک دوره فرصت مطالعاتی را در سال ۱۳۹۰ در نجف اشرف نزد آیت الله العظمی فیاض گذراندند.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده