به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ،
آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولیفقیه در مازندران، در پی درگذشت آیة الله العظمی شیخ محمد اسحاق فیاض از مراجع تقلید و اساتید حوزه علمیه نجف اشرف پیام تسلیت صادر کرد.
متن پیام بشرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ»
خبر ارتحال مرجع عالیقدر، فقیه صمدانی و استوانه سترگ حوزههای علمیه، حضرت آیتالله العظمی حاج شیخ محمد اسحاق فیاض (قدسسره)، قلوب مؤمنین و محبان اهلبیت (علیهمالسلام) را در غمی جانکاه فرو برد.
آن فقیه فرزانه و مجاهد نستوه، که سالیان متمادی در جوار بارگاه ملکوتی مولای متقیان امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) به ترویج معارف نورانی مکتب تشیع و تربیت شاگردان برجسته پرداخت، اکنون به دیار باقی شتافت. ایشان به عنوان یکی از یادگاران درخشانِ مکتب علمی نجف اشرف و شاگرد ممتازِ مرجع بزرگ جهان تشیع، مرحوم آیتالله العظمی خویی (ره)، عمری را در راه اعتلای کلمه حق، تدریس دقیقِ فقه و اصول و خدمت بیشائبه به طلاب و محرومان سپری کرد.
فقدان این عالِم متقی، زاهد و دلسوز که مظهر تواضع، پارسایی و خدمت به حوزههای علمیه بود، ضایعهای جبرانناپذیر برای جهان اسلام و حوزههای علمیه به شمار میرود.
اینجانب ضایعه رحلت این مرجع عظیمالشأن را به پیشگاه مقدس حضرت ولیعصر (ارواحنا فداه)، حوزههای علمیه، بیت شریف ایشان، شاگردان و مقلدین آن مرحوم تسلیت عرض مینمایم. از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، علو درجات، همنشینی با ائمه اطهار (علیهمالسلام) و برای بازماندگان صبر و اجر جمیل مسئلت دارم.
روح بلندش در جوار رحمت واسعه الهی شاد و یادش تا ابد ماندگار باد.
یادآور می شود: آیت الله محمدی لائینی یک دوره فرصت مطالعاتی را در سال ۱۳۹۰ در نجف اشرف نزد آیت الله العظمی فیاض گذراندند.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده
























Saturday, 27 June , 2026