استاندار مازندران، در نشست کارگروه مدیریت مصرف انرژی، بر تدوین برنامه‌های جامع برای مدیریت بهینه و تأمین پایدار انرژی در استان تأکید کرد و از اقدامات پیشگیرانه در بخش‌های گاز، برق و سوخت، و نقش کلیدی فرهنگ‌سازی و همکاری همگانی در رسیدن به این هدف خبر داد. ‌

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، مهدی یونسی رستمی استاندار مازندران در نشست کارگروه مدیریت مصرف انرژی با حضور مدیران استان، ضمن بررسی وضعیت انرژی، بر ضرورت آمادگی از پیش برای مدیریت بهینه مصرف در ماه‌های پیش رو تأکید کرد.

استاندار مازندران با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مدیریت شبکه انرژی، اظهار کرد: هدف ما از این نشست‌ها، پیش‌بینی نیازهای آتی و تعیین راهکارهای عملیاتی برای مدیریت بهینه مصرف گاز، برق و سوخت است تا بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق، تأمین انرژی را در سطح استان به بهترین شکل مدیریت کنیم.

وی با اشاره به راهکارهای مدنظر، افزود: ما بر محورهای مهمی شامل: فرهنگ‌سازی اجتماعی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، و همچنین مدیریت فنی فشار شبکه تمرکز کرده‌ایم. با همکاری همشهریان عزیز و هم‌استانیان ما، می‌توانیم با رعایت بهینه‌سازی مصرف، از بروز هرگونه چالش در شبکه جلوگیری کنیم.

یونسی رستمی همچنین با اشاره به اولویت‌بندی تأمین انرژی در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: در راستای حفظ پایداری شبکه، برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت مصرف در واحدهای صنعتی و همچنین مدیریت هوشمند بار در بخش برق در حال انجام است تا اولویت اصلی، یعنی تأمین انرژی خانگی، با بالاترین کیفیت ممکن انجام شود.

استاندار مازندران در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر نیز ضمن اشاره به محدودیت‌های زمین در استان، بر لزوم بهره‌گیری از روش‌های نوین و ترکیبی از انرژی‌های پاک تأکید کرد و افزود: ما به دنبال استفاده هوشمندانه و اقتصادی از ظرفیت‌های انرژی هستیم تا با توجه به ارزش بالای اراضی در استان، پروژه‌هایی با بازدهی بالا و متناسب با جغرافیای منطقه اجرایی کنیم.
پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده