نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر لزوم پرهیز از اختلاف و تفرقه، آن را بزرگترین آسیب برای کشور و نظام دانست و از مردم خواست با اتکا به رهبری و مدیریت کلان نظام، از دامن زدن به گمانه‌زنی‌ها و اتهام‌زنی‌های مخرب در فضای مجازی خودداری کنند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در آیین نکوداشت شهدای جنگ رمضان و شهدای اقتدار فرماندهی انتظامی استان که در
حسینیه شهید آیت الله خامنه ای (ره ) برگزار شد با تسلیت ایام، اظهار کرد: ماه محرم که امسال با حضور پرشور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران جنگ‌های اخیر خود پیامی ژرف و معنادار دارد؛ پیامی که گویای استمرار نبرد امروز ما با آمریکا، رژیم صهیونیستی و جبهه استکبار، در راستای همان ستیز تاریخی امام حسین(ع) با یزید و شمر است.

وی با بیان اینکه شهدای ما همان شهدای کربلا هستند و خون آنان رهاورد همان ایمان و ایستادگی است، افزود: رهبر شهید ما همواره از اعتقاد راسخ حضرت امام خمینی(ره) به ماه محرم و پیامِ پیروزی خون بر شمشیر سخن می‌گفتند؛ باوری که در تاریخ معاصر ایران، از سال ۱۳۴۲ تا امروز، بارها به اثبات رسیده است.

آیت الله محمدی لائینی اظهار کرد: امروز آمریکای متکبر با آن هیاهوی فتح سه روزه پس از سه ماه نه تنها هیچ دستاوردی ندارد بلکه با پذیرشِ امتیازات، بزرگترین ضایعه را به حیثیت ابرقدرتی خود وارد کرده و این دقیقاً همان پیروزی خون بر شمشیر است که در دهه نخست محرم، با نام امر به معروف و نهی از منکر گره خورده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه امروز بزرگترین منکر سلطه استکبار و فرهنگ غرب است، یادآور شد: همانطور که در عصر عاشورا، بزرگترین منکر، یزید بود و امام حسین(ع) فرمودند: اگر یزید حاکم شود، فاتحه اسلام خوانده می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از دبیر محترم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز می‌خواهم که در این مسیر، جدیت و کوشش بیشتری به خرج دهند، چرا که مظاهر فرهنگ غربی، تهدیدی جدی برای سبک زندگی و کیان خانواده‌های مسلمان است.

امام جمعه ساری تاکید کرد: امام حسین(ع) از همان آغاز، پویش “جان فدا” را راه‌اندازی کرده و فرمودند: هر که خواهد خون دهد، همراه ما آید، گرچه در آن روز، تنها ۷۲ نفر به این ندای الهی پاسخ دادند، اما در گذر تاریخ، این پویش، میلیون ها دلباخته را به خود جذب کرده است؛ نمونه امروز آن، حضور ۳۲ میلیون انسان عاشق حسینی در این جنگ سوم است که اگر در کربلا می‌بودند، همگی جان بر کف در رکاب امام می‌ایستادند.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: پس از شهادت، پویش “یالثارات الحسین” نیز بر دل‌های سوخته و جاماندگان حاکم شد و امروز، شعار “یا لثارات الخامنه‌ای” و مطالبه‌ انتقام خون رهبر شهید و غرامت‌های جنگ، ادامه همان حرکت تاریخی است.

وی افزود: متأسفانه اهل بیت(ع) از دو آفت بزرگ، آسیب‌های فراوان دیدند؛ نخست، بی‌وفایی و پیمان‌شکنی‌ها و دوم اختلاف و تفرقه، قرآن نیز ما را از نزاع و پراکندگی برحذر داشته و به وحدت فراخوانده است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به تفاهمنامه پیشرو و فضای مذاکرات، تاکید کرد: امروز باید هوشیار باشیم که اختلافات دامنه خطرناکی نیابد، همه باید به هیئت دست اندرکار و رهبری کلان کشور اعتماد داشته باشیم و بدانیم که این برنامه‌ها با اشراف کاملِ مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد، طرح پرسش‌ها و اعتراضات مانعی ندارد، اما لازم است مسئولین شفاف‌سازی به‌موقع داشته باشند تا فضای شایعه و پنهان‌کاری، جای اعتماد عمومی را نگیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: نیروی انتظامی مازندران با تقدیم ۶۶۰ شهید در چهل سال اخیر و ۲۴ شهید در سه جنگ اخیر، نقشی بی‌بدیل در تأمین امنیت داشته است؛ به‌ویژه در کودتای دی ماه و اغتشاشات که زحمات آنان واقعاً ستودنی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما منتظر سه رویداد هستیم، مطرح کرد: اول؛ انتشار مفاد تفاهم‌نامه، دوم؛ تحولات دو ماه آینده مذاکرات، سوم؛ پیام راهگشای مقام معظم رهبری به‌مناسبت ایام عاشورا یا تشییع پیکر شهید رهبرمان.

این مسئول در پایان گفت: دعای خیر خانواده‌های شهدا، گشایشگر ابواب فرج بر کشور است و پایان کار، از آن متقین و رسوایی، از آن کافران خواهد بود.

 


پایان پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده