به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، این نشست خبری با حصور برارزاده مدیرعامل شرکت آبفا مازندران و معاونان و مدیران بخش های مختلف شامل : معاون بهره برداری، خدمات و مشارکت ، فنی مهندسی، کنترل کیفیت، و… ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ گرامیداشت هفته صرفه جویی آب (۲۵ خرداد تا ۳۱ خرداد) در مجموعه آبفا سردار سلیمانی ساری برگزار شد.
بهزاد برار زاده مدیر عامل شرکت آبفا مازندران در این نشست خبری با تاکید بر این نکته مهم که با اعتبارات استانی در مازندران نمی شود نیاز های ملی را برآورده کرد و به فرموده رهبر شهیدمان فقر مازندران در فضای سبز آن پنهان شده است اظهار کرد مازندران دچار تنش آبی است و مسئولان کشور باید اعتبارات مورد نیاز پروژه های آبی را در مازندران افزایش دهند و از اصحاب رسانه استان می خواهیم در همه ی بخش ها به ویژه تحقق پروژه های آب و فاضلاب استان مطالبه گر باشند تا مازندران را به جایگاه واقعی آن برسانند .
وی افزود : هزار و ۲۳۵ پروزه آب و فاضلاب در مازندران در حال اجرا است که برای رسیدن به یک شرایط مطلوب در این بخش ، این پروژه ها تا سال ۱۴۰۶ باید به ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه برسد تا بتوانیم بگوییم کاری برای مردم صبور این استان سر سبز کرده ایم.
برارزاده با اشاره به اهمیت جمع آوری آب های سطحی اظهار کرد : ۱۸ درصد نیاز های آبی از جمع آوری آب های سطحی در حال حاضر برطرف می شود و ۸۲ درصد نیز از آب های زیرزمینی( جاه و چشمه) تأمین می شود که این ۱۸ درصد باید افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت آبفا مازندران دربخشی از سخنان خود گفت: با شناسایی مشکلات بخش آب و فاضلاب استان ( کتابجه تنش آبی) در مازندران تهیه و به مسئولان کشور ارائه دادیم و با پیگیری های یونسی استاندار مازندران و مجمع نمایندگان و شرکت آبفا مازندران امیدواریم تا سال ۱۴۳۰ مشکلات آب و فاضلاب استان رفع شود.
وی با اشاره به اینکه ، زیرساختهای های مازندران برای حدود ۳.۵ میلیون نفر جمعیت استان ایجاد شده است اما در شرایطی مانند پایان هفته و تعطیلات نوروز و تابستان افزایش چندین برابری پیدا می کند به ویزه در چنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان ، بیش از ۱۷ میلیون مسافر وارد مازندران شدند هرچند مردم مهمان نواز و صبور مازندران از آنها به گرمی استقبال کردند ، بزرگی ریاضت و هزینه دارد مردم مازندران ریاضت را تحمل کردند اما این حاکمیت است که باید هزینه ها را تأمین کند.
برارزاده در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه ، ۷۵۸ حلقه چاه و ۴۰۰ دهنه چشمه ۲۲۵ ایستگاه پمپ پاز آب و بیش از ۲۵ هزار ۴۶۰ کیلومتر خطوط لوله و شبکه و ۶۸۹ هزار متر مکعب ذخیره آب یکی از ظرفیت های بزرگ در این استان است و درباره هدر رفت آب نیز اظهار کرد: ۱۵ درصد آب استان به دلیل فرسودگی (۲۰وتا ۲۵ درصد شبکه ) و مشکلات ایجاد شده در خطوط لوله از بین می رود و با اطلاع مردم، سریع رفع می شود اما مشکل اصلی ما هدر رفت نامرئی آب است که با استفاده از فن آوری های جدید به ویژه هوش مصنوعی میتوانیم این مشکلات را کاهش دهیم و رفع کنیم.
این مسئول با اشاره به اینکه، تأمین آب زباله سوز مرکز استان با استفاده از پساب فاضلاب ساری به میزان ۲۰ لیتر در ثانیه ، از فعالیت های مهم آبفا در ۱۶ ماه اخیر بوده است گفت: راه اندازی پویش هر خانه یک مخزن آب ذخیره و تشویق مشترکین خوش مصرف که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته زیر الگوی مصرف ، آب مصرف کرده باشند در ماه های گرم سال هرماه ۲۰ درصد تخفیف آب بها و نیز استفاده مشترکین از وسایلی که در کاهش مصرف نقشی داشته باشند نیز از موارد دیگر ی است که مورد تشویق قرار می گیرند ، از مهم ترین برنامه های آبفا استان با هدف فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه شهروندان بوده است.
وی افزود : خوش مصرف های ما بیشتر مربوط به مشترکین آپارتمان ها و پر مصرف های ما مشترکین روستایی هستند.
برارزاده خاطرنشان کرد: شرکت آبفا مازندران بیش از یک میلیون و ۲۵۸ هزار مشترک در همه ی شهرهای استان و نیز به یک هزارو ۷۹۱ روستا خدمات ارائه می دهد، هچنین این شرکت مدیریت بزرگترین سامانه آبرسانی کشور را برعهده دارد.
مدیرعامل شرکت آبفا مازندران با اشاره به اینکه ، ۱۸ درصد آب مورد نیاز استان از آب های سطحی تأمین می شود گفت: سد شهید رجایی ، آیت الله صالحی (البرز) ، میجران رامسر و رودخانه ای سردآبرود کلاردشت و… از منابع آب های سطحی به شمار می آیند و ۹۹.۸۱ درصد آب شرب شهرها و ۷۸.۲ درصد آب شرب روستا ها ی استان توسط آبفای مازندران تأمین می شود.



























Tuesday, 23 June , 2026