مرحله استانی بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون مازندران با معرفی  برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبز سرخ، حامد فاضلی، مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مازندران با ابراز خرسندی نسبت به برگزاری بیست‌و شش دوره جشنواره بین المللی قصه‌گویی مازندران، گفت:دانش آموزان در این چند روز استقبال خوبی از جشنواره داشتند.

وی  از کودکان و نوجوانان شرکت کننده در جشنواره قدردانی کرد و افزود: تعداد یک هزار و ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که تعداد ۴۹ اثر پذیرفته شد و داوران در طول سه روز گذشته با تلاش به بررسی آثار و انتخاب برگزیدگان پرداختند.

فاضلی با اشاره به اینکه ، کودکان و نوجوانان سرمایه‌های کشور هستند، گفت: در کانون برای کسی چهارچوب آموزشی ایجاد نمی‌کنیم و از کودکان توان‌خواه تا کودکان کار و تحت پوشش نهادهای حمایتی می توانند از آن بهره برند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با بیان اینکه، درصدد ایجاد محور همدلی و وفاق با بهترین کیفیت برای کودکان و نوجوانان میهن هستیم، افزود: در عرصه قصه گویی هیچ دستگاهی را نمی شناسم که با این توان به تولید کتاب، قصه و برگزاری جشنواره بپردازد.

وی از برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی در سطح ملی خبرداد و گفت: این جشنواره در بهمن ماه امسال در یزد برگزار می‌شود.

فاضلی با بیان اینکه، حدود ۱۱ بخش مختلف در جشنواره داشتیم که برای ما ارزشمند بود، افزود: می‌خواهیم به کودکان و نوجوانان مفاهیم مختلف را در قالب قصه آموزش دهیم.

روح الله صادقی گل افشانی، سرپرست  دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران نیز  در مراسم اختتامیه بیست و ششمین  جشنواره بین المللی قصه‌گویی مازندران ازکانون پرورش فکری خواست، برنامه ای درخودشان با محور قصه گویی برای ایام دهه فجر برگزار کنند.

روح الله صادقی گل افشانی با بیان اینکه،  در استان  از هویت بومی و در سطح ملی نیز از هویت خود فاصله گرفتیم، افزود:  ازشما هنرمندان می‌خواهیم که در حفظ هویت ما کمک کنید.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با دستان هنرمندان و با استفاده از زبان قصه گویی، هویت استان را ارتقا بخشیم و فرهنگ اصیل خودمان را در قالب قصه‌گویی احیا کنیم.

اهدای نشان مروجان قصه گویی به ۳نفر از هنرمندان استان

در مراسم اختتامیه بیست و ششمین دوره جشنواره قصه گویی مازندران از ۳شخصیت علمی و هنری قدر دانی و نشان مروجان قصه گویی اهدا شد.

در این مراسم به اساتید دکتر حسن دولت آبادی ،استاد علی اکبر بابائیان و  ربابه هاشمی به پاس تلاش‌ها و کشش‌هایشان در توسعه فرهنگ قصه و قصه‌گویی نشان مروجان قصه گویی اهدا شد.

یادآور می شود: با رای هیات داوران جشنواره با ترکیب: محسن عظییمی پویا، میثم متاجی، علی حسن‌نژاد، فاطمه احسانی، مریم فلاحی نرمی و سید حسین قاسمی برگزیدگان این دوره جشنواره قصه‌گویی در مازندران معرفی شدند.

 


انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده